انرژی

صدور گواهینامه کیفیت محصولات و خدمات صنعت نفت برای دو شرکت سازنده

معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت از صدور نخستین گواهینامه‌های کیفیت محصولات و خدمات صنعت نفت برای دو شرکت سازنده خبر داد.

به گزارش آرمان اقتصادی، حبیب‌اله بیطرف در مراسم آغاز چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت و انرژی کیش با اعلام خبر فوق افزود: فرآیند صدور گواهینامه کیفیت تجهیزات که به ثمر رسیده است، اقدام ارزنده‌ای در مسیر شناسایی خدمات و محصولات داخلی کیفی است.
 
وی با اشاره به برنامه وزارت نفت برای امضای قراردادهای جدید نفتی و توسعه میدان‌های نفت و گاز  گفت: ارزش قراردادهای پیش رو بیش از صد میلیارد دلار خواهد بود که با توجه به مبحث تامین تجهیزات، بازار خوبی برای اشتغالزایی و فعال‌سازی شرکت‌های داخلی ایجاد می‌شود.
 
بیطرف به قراردادهای پژوهشی با دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: در قراردادهای توسعه فناورانه میدان‌ها، ایجاد ٩ مرکز تخصصی ازدیاد برداشت برنامه‌ریزی شده است.
 
وی به تشریح سطوح انتقال فناوری مدنظر وزارت نفت پرداخت و گفت:انتقال فناوری به شرکت‌های اکتشاف و تولید، انتقال فناوری به شرکت‌های EPC، GC و …، انتقال فناوری به تامین کنندگان و سازندگان داخلی و انتقال فناوری مهندسی مخزن به دانشگاه‌های ایرانی را در این راستا است.
 
انتهای پیام

همچنین بخوانید
منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا