بین الملل

بدهی ونزوئلا به پیمانکاران نفتی ۶۰ میلیارد دلار شد

بررسی های اخیر درباره بدهی نفتی ونزوئلا به پیمانکاران و شرکت های فعال خارجی به ۶۰ میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از سی ان ان مانی، در حالیکه ونزوئلا بیشتر از سایر کشورها نفت خام دارد اما بحران اقتصادی به حدی در این کشور وخیم شده که حتی شرکت های نفتی در حال از دست دادن حجم قابل توجهی از پول خود در ونزوئلا هستند.

دانشگاه هاروارد در تازه ترین تحلیل خود از وضعیت بدهی ونزوئلا در گزارشی نوشت، بدهی دولت ونزوئلا به پیمانکاران و شرکت های تهیه کننده تجهیزات نفتی تقریبا ۶۰ میلیارد دلار است و در حال حاضر دولت این کشور حتی از پرداخت سود اوراق بهادر خود در سال گذشته میلادی به صاحبان آن ناتوان مانده است.

همچنین بخوانید

همچنین «اشلومبرگر» بزرگ ترین شرکت فراهم کننده خدمات نفتی جهان اعلام کرد که ۹۳۸ میلیون دلار از دارایی این کشور در ونزوئلا است و سال گذشته میلادی به دلیل عدم پرداخت صورتحساب های این شرکت توسط دولت ونزوئلا و دیگر شرکت های نفت دولتی،  ۴۶۰ میلیون دلار غرامت دریافت کرده است.

«اشلومبرگر» که تجهیزات نفتی برای شرکت های فعال در این حوزه و نیز تخصص و فناوری فراهم می کند اعلام کرد که در ونزوئلا خواهیم ماند و تلاش می کنیم که پول خود را پس بگیریم؛ اما این کار دشوار است.

گرفتاری های ونزوئلا به دلیل تعویق در پرداخت های این کشور به شرکت های خدمات نفتی مانند هالیبرتون، اشلومبرگر و سایر شرکت ها وخیم تر شده است و شرکت های نفتی خارجی در ونزوئلا به تدریج عملیات های خود را طی چند سال اخیر کاهش داده اند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا