انرژی

مشوق‌های مالی برای مهاجرت از تلگرام

دو هفته بعد از حادثه نفتکش سانچی، هنوز اتفاقات مربوط به این فاجعه در میان اخبار مهم روز جایی را به خود اختصاص می‌دهند، این درحالی است که در بازار امروز رشد قیمت دلار به سقف جدید ۴۵۰۰ تومانی و تلاش اپراتورها برای جذب مخاطبان به پیام‌رسان‌های داخلی نیز از اخبار تاثیرگذار محسوب می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، دو هفته پیش بود که خبر رسید یک نفتکش ایرانی آن سر دنیا دچار سانحه شده و اخباری که در روزهای بعد از آن مخابره شد، عمق فاجعه را بیشتر نشان داد تا بالاخره خبر رسید که امیدها ناامید شده و همه ۳۰ دریانورد ایرانی حاضر در نفتکش شهید شده‌اند. امروز بعد از گذشت ۱۵ روز از بروز حادثه، سخنگوی شرکت ملی نفتکش با اشاره به انتقال یک ربات ارزیاب برای بررسی وضعیت نفتکش ایرانی به محل غرق این نفتکش اظهارکرد: این ربات به زیر آب منتقل شده است.

این درحالی است که مقامات چینی اظهار کرده‌اند نفتکش غرق شده سانچی ممکن است در حال انتشار سوخت بانکر سنگین و همچنین نفت سبک در شرق سواحل چین باشد و بهترین راه چاره بیرون کشیدن این کشتی است.

همچنین بخوانید

ادامه درد یک‌سال پس از فروریختن پلاسکو

داغ فاجعه سانچی اگرچه هنوز تازه است، امروز سالگرد اتفاقی دیگر بود که خیلی‌ها فاجعه سانچی را با آن مقایسه می‌کردند. یک سال از ریزش ساختمان ۵۳ ساله پلاسکو گذشت، اما نه پلاسکوی دیگری ساخته شد و نه وعده‌ای آنطور که باید عملی. فارغ از گشتن مقصر و قربانی شدگان حادثه، آسیب‌دیدگان دیروز، امروز وضعیت بدتری دارند؛ چراکه نه‌تنها در تهران پراکنده شدند بلکه بدهی روی بدهی آورده‌اند و بسیارشان هیچ چیزی از بیمه تا وام و استمهال معوقات بانکی‌ دریافت نکرده‌اند. دراین میان شنیدن اینکه کاسبی با ۵۰ کارگر پس از این حادثه، به مسافرکشی روی آورده، تاسف را بیشتر می‌کند.

ساختمان پلاسکو سال قبل در چنین روزی فرو ریخت و برای تسکین دل داغدیدگان و خسارت دیدگان هم وعده‌های زیادی مطرح شد، امروز اما برخی از کسبه آسیب دیده ساختمان پلاسکو که همزمان با سالگرد با آتش گرفتن و فرو ریختن این ساختمان در محل وقوع حادثه تجمع کرده بودند، گلایه‌هایی از وعده‌های عمل نشده تا ساختن مجدد پلاسکو که یک سال است به تاخیر افتاده، مطرح کردند.

سقف ۴۵۰۰ تومانی هم شکست

در بازار داخل اما خبرساز ترین موضوع قیمت دلار است. روند رو به رشد دلار آهسته و پیوسته ادامه دارد و در بازار امروز – شنبه – دلار و سکه تمام به روند صعودی هفته قبل ادامه داد؛ به طوری که دلار ۴۵۰۰ تومان شد. بازار سکه هم که هفته قبل افت و خیز زیادی داشت، این هفته را با افزایش نرخ آغاز کرد و از آخرین نرخ قبلش عبور کرد و یک میلیون و ۵۰۹ هزار تومان فروخته شد.

دلار مبادله‌ای هم همچنان در روند رو به رشد خود قرار داشته و امروز شنبه نیز نسبت به آخرین تغییرات هفته گذشته گران شده است. این ارز اکنون ۳۶۶۳ تومان در مرکز مبادلات ارزی به واجدان شرایط واگذار می‌شود و با دلار آزاد که تا ۴۴۸۰ تومان پیش رفته نزدیک به ۸۲۰ تومان اختلاف قیمت دارد.

مشوق‌های مالی برای استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی

درحالی که از زمان فیلتر شدن تلگرام زمزمه کوچ مخاطبان شبکه‌های اجتماعی به سمت پیام‌رسان‌های داخلی به گوش می‌رسید، به نظر می‌رسد عزمی جدی برای این‌کار وجود دارد، به طوریکه امروز دو اپراتور اصلی تلفن‌های همراه شرایط ویژه‌ای را برای استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی مطرح کردند. در این زمینه اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد: با اجرای مصوبه ۲۶۵ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات که در راستای مصوبات شورای عالی فضای مجازی با موضوع سیاست‌ها و اقدامات ساماندهی پیام رسان‌های اجتماعی و به منظور حمایت و توسعه فعالیت‌ پیام‌رسان‌های داخلی بوده است، از ساعت ۱۶ روز جمعه ۲۹ دیماه، سقف تعرفه کاربر نهایی پیام رسان‌های داخلی مجاز را به میزان یک سوم سقف تعرفه ترافیک بین‌الملل کاربران نهایی اعمال می کند.

از سوی دیگر، بنابر اعلام رایتل نیز، از این پس کاربران در ازای استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی به میزان یک سوم سقف تعرفه ترافیک بین‌الملل را پرداخت می‌کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم امروز در سخنانی تصریح کرده است که “فناوری در فرهنگ جامعه تاثیر می‌گذارد و زندگی بشر را تغییر می‌دهد و ایستادگی در برابر آن منطقی نیست.”

صبح همراه، ظهر منتقد!

امروز اما در اتفاقی جالب وزیر راه و شهرسازی صبح زود خود را به آزادراه همت – کرج رساند تا درکنار معاون اول رییس‌جمهور به بازدید از آخرین وضعیت این مسیر حیاتی برای پایتخت بپردازد. بازدیدی که با خبر پیشرفت ۸۲ درصدی آزادراه همت – کرج همراه بود. اما نکته خبرساز این بازدید ساعتی بعد رقم خورد، جایی که عباس آخوندی پس از پایان همراهی معاون اول رییس‌جمهور به همایش توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانیرفت تا فرصتی پیدا کند به طور تلویحی از این مسئول بلندپایه دولتی انتقاد کند. آخوندی در سخنانی جالب با بیان اینکه طی چهار سال گذشته بیش از ۱۰ بار مسئولان مختلف از اتوبان همت بازدید کردند، گفت: هنوز موفق نشده‌ایم در خصوص توسعه حمل و نقل ریلی تهران- کرج یک جلسه در سازمان برنامه و بودجه برگزار کنیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا