امور زیربناییراه و ساختمان

ساختمان پلاسکو جدید هشت طبقه روی زمین و پنج طبقه زیر زمین خواهد داشت / احداث تمام ۵۸۰ واحد در پلاسکو جدید

مسئول پیگیری ساختمان جدید پلاسکو با بیان اینکه ساختمان پلاسکو جدید با هشت طبقه روی زمین و پنج طبقه زیر زمین احداث خواهد شد گفت: تمام ۵۸۰ واحد ساختمان قبلی در ساختمان جدید پلاسکو ساخته می‌شود.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، خواجه دلویی در نشست خبری امروز درباره احداث ساختمان جدید پلاسکو اظهار داشت: در حال حاضر در شمال ساختمان پلاسکو حریمی برای مدرسه ژاندارک تعریف شده همچنین در بر خیابان جمهوری محدودیت ارتفاعی برای ساختمان جدید وجود دارد.

وی افزود: در حال حاضر در این منطقه امکان احداث ساختمانی با بیش از ۱۲ متر اجازه داده نمی‌شود و در این صورت هم نمی‌توان تمام واحدهای کسبه را در ساختمان جدید تحویل داد.

خواجه دلویی ادامه داد: بنابراین هم باید مقررات سازمان میراث و هم باید حقوق ذی‌نفعان در نظر گرفته شود و باید سطح و سطوحی تعریف کنیم که تمام این موارد را پوشش دهد. بنابراین از همان روزهای اول اقدام به استفاده از مشاوران متخصص برای طراحی ساختمان جدید کردیم. همچنین قرار بر این شد که برای طراحی ساختمان جدید مسابقه ایده برگزار کنیم.

خواجه دلویی با بیان اینکه تاکید بنیاد مستضعفان بر رعایت ضوابط و مقررات است گفت:‌در ساختمان جدید فضاهای باز و سطح مشاعات بیشتر است بنابراین با شهرداری به این نتیجه رسیدیم که زمین شرقی ساختمان تحت عنوان پارکینگ اکبر را برای طراحی ساختمان جدید استفاده کنیم.

وی ادامه داد: بنابراین تصمیم بر این گرفته شد که با تجمیع این دو ساختمان یک سطح و سطوح مناسبی مشخص کنیم و تا طراحی نقشه و ساختمان انجام شود می‌توانیم اقدام به گودبرداری کنیم.

مسوول پیگیری احداث ساختمان جدید پلاسکو در بنیاد افزود: البته باید هم در بخش منطقه جمهوری و هم در محدوده مدرسه ژاندارک عقب‌نشینی داشته باشیم.

خواجه دلویی با اشاره به تعداد طبقات ساختمان جدید گفت: قرار بر این است که ساختمان جدید هشت طبقه بر روی زمین و پنج طبق هم زیر زمین داشته باشد و همچنین هزار واحد پارکینگ برای این ساختمان پیش بینی کردیم.

وی گفت: البته از دیگراقدامات ما بهسازی پارکینگ پروانه است و امیدواریم به زودی مجوز گودبرداری ساختمان پلاسکوی جدید را اخذ کنیم.

وی همچنین درباره ساختمان باقیمانده پلاسکو گفت: اذعان تمام کارشناسان مبنی بر این است که ساختمان جدید غیرمقاوم است از سوی دیگر تاسیسات هم ندارد.

وی ادامه داد: به محض اینکه دستور نقشه را بگیریم فراخوان برگزاری مسابقه طراحی به صورت محدود آغاز می‌شود.

وی تاکید کرد: قرار نیست شرکتی از بنیاد مستضعفان در این فراخوان حضور داشته باشد.

خواجه دلویی با تاکید بر اینکه ارزش واحدهای جدید دقیقا برابر با ارزش واحدهای قبل از سانحه خواهد بود گفت: تمام ۵۸۰ واحد در ساختمان جدید احداث می‌شود البته اخذ مابه التفاوت در ساختمان جدید طبیعی است.

 

 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا