انرژی

وزارت نیرو: ویدئوی منتشر شده ساختگی است

در پی انتشار ویدئویی از قطع برق کانکس‌های زلزله زدگان در شهرستان دالاهو، معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر این ویدئو را کاملا ساختگی اعلام کرد و گفت: وزارت نیرو به هیچ وجه برق کانکس‌های زلزله زدگان را قطع نمی‌کند.

محمودرضا حقی‌فام در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به دلیل انتشار این ویدئو با فرماندار دالاهو ارتباط برقرار شد و متوجه شدیم که با درخواست فرماندار بنا شد که کانکس‌ها به منطقه دیگر انتقال پیدا کنند. قطع برق نیز به همین دلیل اتفاق افتاد و دلیل دیگری جز این نداشت.

وی ادامه داد: پس از وقوع زلزله برخی کانکس‌ها به صورت اهدایی در منطقه دالاهو توزیع شد که باعث شد برخی خانواده‌ها دو کانکس و یا حتی بیشتر از آن خود کنند؛ لذا با دستور فرماندار این منطقه قرار بر این شد که برخی کانکس‌ها به روستاهای دیگر و خانواده‌هایی که هنوز در چادر مستقر هستند داده شود.

همچنین بخوانید

حقی‌فام گفت: طبق اعلام فرماندار دالاهو این کار با هماهنگی خانواده‌های منطقه زلزله زده انجام شده است.

به گفته وی، وزارت نیرو هفت میلیارد تومان برای تجهیز اکیپ‌های مناطق زلزله زده اختصاص داده تا وضعیت خاموشی به طور کامل رصد و به موقع رفع شود و این مساله که عنوان می‌شود وزارتخانه به دلیل وجود بدهی برق کانکس‌ها را قطع می‌کند نیز به هیچ عنوان صحت ندارد چرا که وزارت نیرو هیچگونه قبضی برای این مناطق صادر نکرده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا