صنعت، معدن، تجارتمعدن

پیش بینی رشد ۷۵۰ هزار تنی مصرف آلومینیوم در خاورمیانه

تقاضای آلومینیوم در خاورمیانه رشدی معادل ۷۵۰هزار تن تا سال ۲۰۲۲ خواهد داشت و در این راستا بحرین تا ابتدای ۲۰۱۹ظرفیت تولید خود را ۵۰۰هزار تن افزایش می دهد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سازمان توسعه و نوسازی نعادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) به نقل از وب سایت اس اند پی گلوبال پلتس( (S&P Global Platts، شرکت آلومینیوم بحرینAlba در سمپوزیوم آلومینیوم S&P Global Platts در میامی اعلام کرد: در نظر دارد تا سهم زیادی از این رشد تقاضا را پاسخ دهد و در این راستا تا ماه ژانویه سال ۲۰۱۹ بیش از ۵۰۰هزار تن ظرفیت جدید تولید آلومینیوم را تکمیل می کند.

آلکوهجی Alkooheji مدیر بازاریابی این شرکت افزود: “توسعه خط۶ شرکت Alba که با هزینه ۳ میلیارد دلار انجام می شود منجر به رشد ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ۵۴۰هزار تنی شده و در نتیجه این شرکت بزرگترین اسملتر آلومینیوم جهان را در اختیار خواهد داشت”.

همچنین بخوانید

وی افزود: “تعادل نسبی تولید و عرضه آلومینیوم در جهان ۶۳ میلیون تن است. خاورمیانه کمتر از ۵۰ درصد تولید آلومینیوم خود را سالانه مصرف می کند. در حالی که خاورمیانه ۹ درصد از آلومینیوم جهان را در سال ۲۰۱۷تولید کرد اما مصرف آن کمتر از ۲.۲درصد جهان بود.

کشور های خلیج فارس سال گذشته میلادی ۸ درصد تولید و ۱.۵ درصد مصرف آلومینیوم را به خود اختصاص دادند.در مقایسه، آمریکا اعلام کرد که یک درصد تولید آلومینیوم و ۹ درصد مصرف را در سال ۲۰۱۷ به ثبت رسانده و همچنین چین طی این مدت ۵۷ درصد تولید و ۵۴ درصد مصرف آلومینیوم جهان را داشته است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا