بین الملل

تداوم ضررهای بیت‌کوین/ارز معروف مجازی ۷ درصد سقوط کرد

با وحشت سرمایه‌گذاران از احتمال این که قانون‌گذاران، تجارت ارزهای دیجیتال را ممنوع کنند، بیت‌کوین به افت ۲۴ ساعت اخیر خود ادامه داد و روز چهارشنبه بیش از ۷ درصد سقوط کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، با وحشت سرمایه‌گذاران از احتمال این که قانون‌گذاران، تجارت ارزهای دیجیتال را ممنوع کنند، بیت‌کوین به افت ۲۴ ساعت اخیر خود ادامه داد و روز چهارشنبه بیش از ۷ درصد سقوط کرد.

قیمت معروف‌ترین ارز مجازی جهان، بیت‌کوین، در پایگاه کوین‌دسک، حتی تا حد ۱۰۳۸۹.۰۹ دلار هم پایین آمد که بسیار نزدیک به کمترین میزان ۶ هفته‌ای آن ۱۰۱۶۲ دلار، است. بالاترین قیمت امروز بیت‌کوین در این پایگاه ۱۱۷۵۱.۲۶ دلار بود.

همچنین بخوانید

این سقوط، پرچمدار سقوط سایر ارزهای دیجیتال شد و پس از انتشار گزارشاتی در این هفته، مبنی بر این که کره‌جنوبی و چین احتمالا تجارت ارز دیجیتال را محدود می‌کنند، اتروم و ریپل هم با افت شدیدی مواجه شدند.

سوهی فوجیسه، تحلیل‌گر ارشد آلت دزاین، می‌گوید: احتمال دارد ارزهای دیجیتال در ربع سال فعلی و قبل از اجلاس ماه مارچ جی ۲۰، که در آن سیاست‌گذاران در مورد قوانین سخت‌گیرانه‌تری بحث خواهند کرد، محدود شوند.

بیت‌کوین دیروز، سه‌شنبه، ۲۵ درصد سقوط کرد که بزرگترین سقوط روزانه آن در ۴ ماه گذشته است. به این ترتیب، فاصله بسیار زیادی با قیمت ۲۰۰۰۰ دلاری ماه سپتامبر خود ایجاد کرد.

سقوط بزرگ روز سه‌شنبه به دنبال این صورت گرفت که دولت کره اعلام کرد ممنوعیت تجارت ارزهای دیجیتال، همچنان گزینه پیش‌روی این کشور است و دولت در حال برنامه‌ریزی برای مجموعه اقداماتی است که جنون بی‌منطق سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را محدود کند.

استیون انگلاندر، مدیر استراتژی در شرکت سرمایه‌گذاری رفیکی در نیویورک می‌گوید: بیت‌کوین در حال تصمیم گیری در مورد این است که آیا این لحظه سقوط و سوختن آن است یا خیر؟

ماکوتو ساکوما، تحلیل‌گر موسسه تحقیقاتی ان‌ال‌آی در توکیو می‌گوید: به اعتقاد من سوددهی مداوم بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال که سال گذشته شاهد آن بودیم، دیگر به پایان رسیده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا