بین الملل

شاخص سهام آسیایی افت کرد

سهام آسیایی از رکوردهای خود، عقب‌نشینی کردند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، در حالی‌ که سهام مرتبط با منابع آسیایی، تحت تاثیر افت قیمت نفت و کالاها سقوط کردند، شاخص سهام آسیایی از رکوردهای خود، عقب‌نشینی کرد.

انتظار می‌رود سهام اروپایی هم در معاملات امروز افت کرده و به سوی افت ۰.۳ درصدی در داکس آلمان، ۰.۴ درصدی در کاک فرانسه و ۰.۲ درصدی در فوتسی انگلستان پیش می‌رود.

همچنین بخوانید

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا- اقیانوسه خارج ژاپنِ ام‌اس‌سی‌آی، از رکورد خود ۰.۱۵ درصد افت کرد که علت آن افت، سهام مرتبط با منابع، در نتیجه کاهش قیمت نفت و سایر کالاها بود. پس از سودهای اخیر، سرمایه‌گذاران طبیعتا رو به نقد کردن و تثبیت این سودها آورده‌اند که این خود باعث افت قیمت‌ها شده است.

نیکی ژاپن با ۰.۴ درصد افت از قله ۲۶ ساله خود فرو نشست. سنگین‌وزن‌های این شاخص، سافت‌بانک و فانوک به ترتیب ۱.۱۴ و ۳.۱۴ درصد سقوط کردند.

در استرالیا شاخص اس‌اندپی/ای‌ای‌اکس ۲۰۰ هم به دنبال افت قیمت فلزات اصلی، ۰.۵۴ درصد پایین آمد.

هانگ‌سنگ بعد از رکوردزنی دیروز خود امروز ۰.۳۸ درصد افت کرد.

وال‌استریت رالی، سوددهی خود را متوقف کرد و از سقوط ۱.۲ درصدی سهام انرژی و ضعف جنرال الکتریک، آسیب دید؛ ضمن اینکه شرکت کونگلومرایی جنرال الکتریک چشم‌انداز برنامه تقسیم خود را پررنگ‌تر کرد.

در بازار ارز، دلار به طور کلی ضعیف بود و در مقابل سبد ارزهای مهم جهان، نزدیک به پایین‌ترین سطح سه ساله خود باقی ماند. نرخ شاخص دلار به ۹۰.۵۹۷ رسید.

نرخ دلار در برابر ین بهبود یافت و ۱۱۰.۸۴ ین به ازای هر دلار رسید.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا