ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

اطلاعات ۲۸۰ هزار بیمار هک شد

اطلاعات پزشکی محرمانه ۲۸۰ هزار بیمار از دانشگاه علوم پزشکی اوکلاهامای آمریکا هک شده و به سرقت رفته است.

به گزارش آرمان اقتصادی، به نقل از وب سایت healthcareitnews، به تازگی گزارش‌هایی مبنی بر اینکه اطلاعات پزشکی خصوصی و محرمانه ۲۸۰ هزار بیمار از دانشکده علوم پزشکی دانشگاه اوکلاهاما در ماه نوامبر گذشته هک شده، منتشر شده است که نشان می‌دهد هکرها به اطلاعات بیماری و درمانی آنها دسترسی یافته‌اند. پیشتر ابعاد گسترده این خبر رسانه‌ای نشده بود و هم‌اکنون مسئولان مربوطه از جزئیات این حمله سایبری و هک اطلاعات بیماران سخن گفته‌اند.

مقامات رسمی مربوطه در بیانیه‌ای اعلام کرده‌اند که یک هکر به فولدرها و فایل‌های مربوط به اطلاعات شخصی، بیماری و درمان بیماران در دانشکده علوم پزشکی دانشگاه اوکلاهاما واقع در ایالات متحده آمریکا دسترسی پیدا کرده است و تمامی این اطلاعات را از سرورهای شبکه این دانشگاه به سرقت برده است، به گونه‌ای که استادان دانشگاه و پزشکان دیگر نمی‌توانند به این فایل‌ها و اطلاعات دسترسی یابند.

همچنین بخوانید

اطلاعات ربوده شده شامل نام و نام خانوادگی بیماران، شماره پذیرش و شماره پرونده آنها، نام پزشک و نحوه درمان و داروهای درمانگر آنها می‌شود که سرقت و هک آنها هم اکنون به این دانشکده ضرر و خسارات بسیاری را وارد کرده است.

این دانشگاه از سایر موسسات و شرکت‌های فعال در زمینه امنیت سایبری درخواست کمک کرده است تا متخصصان آنها بتوانند در این باره به دانشگاه اوکلاهاما کمک کنند تا هکر مربوطه را با پیگیری، شناسایی و اطلاعات ربوده شده را بازیابی کنند.

اما با توجه به افزایش روزافزون حملات سایبری از سوی هکرها، کشورهای زیادی در سراسر جهان هدف این گونه حملات قرار گرفته‌اند و آسیب‌ها و خسارات جبران‌ناپذیری را متحمل شده‌اند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، آمار حملات سایبری و هک در سال گذشته  ۲۰۱۷، به اوج خود رسیده است.

سال گذشته حمله سایبری بدافزار  واناکرای به بیمارستان‌ها و کلینیک‌های بهداشت و درمان و خدمات پزشکی در انگلستان بدون شک یکی از بزرگترین حملات سایبری در طول تاریخ بود که مشکلات بی‌سابقه و وحشتناکی را برای کادر پزشکی و بیماران ایجاد کرد و وضعیت سلامتی بسیاری از افراد را به طور مستقیم تحت تاثیر قرار داد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا