بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

برگزاری کارگاه "راهکارهای مدرن مدیریت و محافظت داده"

مدیر واحد طراحی راهکار شرکت سرو رایانه از برگزاری دو کارگاه “معماری ابر خصوصی بانک ها” و “راهکارهای مدر ن مدیریت و محافظت داده” در هفتمین همایش بانکداری دیجیتال و نظام‌های پرداخت خبر داد.

بابک حق طلب در گفتگو با ایبِنا درباره کارگاه معماری ابر خصوصی بانک ها که در هفتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت برگزار خواهد شد، توضیح داد: در حال حاضر تمام بانک ها از فناوری مجازی سازی در زیرساخت مراکز داده استفاده می کنند و قدم بعدی مجازی سازی برای رسیدن به چالاکی و چابکی در ارائه سرویس، استفاده از مراکز داده مبتنی بر نرم افزار است.

وی با اشاره به اینکه مجازی سازی صرفا در لایه منابع پردازشی است، گفت: در مراکز داده مبتنی بر نرم افزار یا SDDC، مجازی سازی در لایه های شبکه و ذخیره سازی نیز پیاده سازی خواهد شد و در کنار معماری ابر خصوصی بانک ها، سرویس خودکار سازی و سلف سرویس اضافه خواهد شد.

مدیر واحد طراحی راهکار شرکت سرو رایانه ادامه داد: در این مدل اداره زیرساخت بانک ها تنها وظیفه نظارت بر تخصیص و ارائه منابع زیر ساخت را بر عهده دارند و هر سازمان بانکی، خود به صورت مستقیم منابع خود را تدارک می بینند.

حق طلب درباره کارگاه دوم با عنوان کارگاه راهکارهای مدر ن مدیریت و محافظت داده این شرکت در هفتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت، اظهارداشت: در مدل مراکز داده مبتنی بر نرم افزار سیستم های پشتیبانی دیگر پاسخگو نیست و لازم است به دلیل اینکه با داده های انبوه مواجه هستیم، با چالش پشتیبان گیری و بازیابی داده های انبوه مواجه خواهیم بود.

وی ادامه داد: برهمین اساس لازم است راهکارهای مدرن مدیریت و محافظت داده در محیط مرکز داده مبتنی بر نرم افزار استفاده شود که کارگاه دوم در خصوص این راهکارها است.

منبع

ایبِنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا