صنعتصنعت، معدن، تجارت

آماده توسعه روابط صنعتی دوجانبه با شرکت های هلندی هستیم

ایجاد خط اعتباری بین ایران و هلند، می توان به توسعه روابط صنعتی بین دو کشور ایران و هلند کمک عملی کرد.

همچنین بخوانید

رییس هیات عامل ایدرو در دیدار سفیر هلند با اشاره به ماموریت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و تاکید رئیس جمهوری برای همکاری های مشترک با شرکت های خارجی گفت : در دوران تحریم ها ارتباط با شرکت ها و بانک های اروپایی دچار مشکل شده بود ، لیکن بعد از لغو تحریم ها فضای مثبتی ایجاد شد و ما اکنون آماده مذاکره هستیم ، ما هم می خواهیم که شرکت های اروپایی به ایران بیایند و در پروسه آموزش به تولیدکننده های ما کمک کنند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، منصور در ادامه به فعالیت های ایدرو در حوزه نفت و گاز و اکتشاف اشاره کرد و گفت: از وزارت نفت مجوزی برای اکتشاف یک میدان نفتی گرفتیم و امکان مشارکت و سرمایه گذاری برای اکتشاف و استخراج داریم .

سوزانا ترستال نیز در این جلسه گفت: ما هم شرکت های هلندی را برای همکاری با ایران تشویق می کنیم، اما در برخی مواقع خیلی سخت می شود که اطلاعات مورد نیاز برای شرکت هایی که علاقه مند به همکاری هستند، به دست آوریم.

وی افزود: با وزارت اقتصاد و بانک مرکزی در حال مذاکره هستیم و لازم است که شرکت های هلندی قوانین و ساختارهای مالکیت در ایران را طبق مقرراتی حقوقی بشناسند. ممکن است این پروسه کمی طولانی باشد ولی ما می خواهیم که شما کمک کنید که کارها آسان تر شود.

وی با اشاره به ظرفیت های ایدرو گفت: آماده هستیم که ظرفیت های خود را برای آموزش در اختیار شرکت های ایرانی قرار دهیم.

سید علی عراقچی مدیرکل امور بین الملل ایدرو هم در این نشست با اشاره به مشارکت در تولید این امکان همکاری مناسب تر با شرکت های هلندی را فراهم می آورد ، تصریح کرد : ایجاد خط اعتباری بین ایران و هلند، می توان به توسعه روابط صنعتی بین دو کشور ایران و هلند کمک عملی کرد.

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا