انرژی

انتشار «از زمین‌شناسی نفت تا مهندسی نفت»

کتاب «از زمین‌شناسی نفت تا مهندسی نفت» منتشر شد.

علی دل‌زنده، مدیر اجرایی انتشارات جهاد دانشگاهی قزوین، به ایسنا گفت: کتاب «از زمین‌شناسی نفت تا مهندسی نفت» به قلم مریم حسین‌پور عضو بنیاد ملی نخبگان ایران و دارای کارشناسی ارشد نفت، سیداسماعیل مصطفوی دارای کارشناس مهندسی مکانیک و سعیده سنماری عضو هیئت‌علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) توسط انتشارات جهاد دانشگاهی واحد قزوین به چاپ رسیده است.

او افزود: این کتاب در ۳۲۰ صفحه و ۵ فصل با عنوان‌های پترولیوم، سنگ مادر، سنگ مخزن نفت، تخلخل، زمین‌شناسی کاربردی در اکتشافات نفت و گاز و لرزه‌نگاری منتشر شده است.

همچنین بخوانید

مدیر اجرایی انتشارات جهاد دانشگاهی قزوین بیان کرد: کتاب «از زمین‌شناسی نفت تا مهندسی نفت» متنی است روان که مباحث علمی مرتبط پترولئوم، خواص سنگ و سیال، لرزه‌شناسی و امواج در اکتشاف‌های ژئوفیزیکی را که اصل و پایه کار اکتشاف نفت است همگام با طرح مسائل عملیاتی صنعت نفت در خصوص اکتشاف، به زبان ساده مورد بررسی قرار می‌دهد.

او گفت: آنچه این کتاب را که توسط متخصصین حوزه‌های مختلف نفتی نگاشته شده است، از امثال خود متمایز می‌کند، درج مطالب علمی متعدد در خصوص مسائل پترولئوم و اکتشاف نفت است. این امر به خواننده اجازه می‌دهد از نحوه اکتشاف نفت و نیز مسائل مرتبط با اصول زمین‌شناسی آگاهی یابد. ارائه توصیفی کامل از خواص سنگ و سیال، زمین‌شناسی کاربردی در اکتشاف‌های نفت و گاز و پرداختن به موضوع‌های لرزه‌نگاری مرتبط در این حوزه، از دیگر ویژگی‌های این کتاب محسوب می‌شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا