خودروصنعت، معدن، تجارت

در صورت بازگشت تحریم‌هادر ایران می‌مانیم/ توقف تولید ال٩٠ و ساندرو با اجباری شدن استانداردهای ٨۵گانه

مدیرعامل رنو پارس با بیان اینکه در صورت بازگشت تحریم‌ها رنو ایران را ترک نخواهد کرد، گفت: روزی که رعایت ٨۵ استاندارد الزامی باشد محصولات گروه ایکس ٩٠ (ال ۹۰ و ساندرو ) نمی‌توانند استانداردها را پشت سربگذارند و تولیدشان متوقف خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رامتین اسماعیلی، افزود: ایران در دنیا رتبه سوم را بعد از فرانسه و برزیل کسب کرده است.

همچنین بخوانید

وی با بیان اینکه در سال جاری کارخانه‌های تولید رنو در ایران را با کارخانه‌های مرجع مقایسه و امتیازبندی می‌کنیم گفت: رنو همچنان روی حرفش است و به دنبال افزایش ظرفیت تولید به میزان ۱۵۰هزار خودرو تا ٢٠٢٢ است.

اسماعیلی افزود: میتسوبیشی و نیسان با توجه به تجربه  رنو در ایران به دنبال حضور گسترده‌تر در ایران هستند.

مدیرعامل رنو پارس تصریح کرد: هنوز مشخص نیست رنو کویید در ایران چگونه تولید خواهد شد  

 وی با بیان اینکه کویید محصول مناسب ایران است و به نظر ما باید زودتر به تولید برسد تا فرصت را از دست ندهیم یادآور شد: زمان تحریم‌ها رنو در ایران باقی ماند و در صورتی که تحریم‌ها بازگردد باید ببینیم که چه تصمیمی گرفته می‌شود.

اسماعیلی گفت: البته در شرایطی که ۱۶۰ هزار دستگاه خودرو رنو در ایران تولید می‌شود منطقی نیست که ایران را ترک کنیم.

وی ادامه داد: فرایند خودروسازی به هیچ یک از صنایعی که تحریم می‌شوند ربطی ندارد.

توقف تولید ال٩٠ و ساندرو با اجباری شدن استانداردهای ٨۵ گانه

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: روزی که رعایت  ٨۵ استاندارد الزامی باشد محصولات گروه ایکس ٩٠ نمی‌توانند استانداردها را پشت سربگذارند. ما به وزارت صنایع هم گفتیم ما و بسیاری از خودروهای موجود نمی‌توانند استانداردها را پشت سر بگذارند.

مدیرعامل رنو پارس در پایان افزود: با توقف تولید محصولات فعلی رنو پارس در ایران (تندر ۹۰ و ساندرو) شرکا و هیات مدیره این شرکت باید تصمیم بگیرند که آینده این شرکت در ایران چه خواهد شد.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا