انرژی

برخورد با مشترکان پرمصرف/ توزیع لوازم کاهنده مصرف به صورت قسطی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران گفت: در حال حاضر سه سناریو برای تامین آب تهران در نظر گرفته‌ایم، اما اگر مجبور شویم مانند سال ۱۳۹۳ با مشترکان پرمصرف برخورد خواهیم کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمد پرورش امروز در حاشیه هجدهمین دوره مراسم بنیاد جهانی انرژی، در خصوص ذخیره آب تهران گفت: در حال حاضر اظهارنظرهای متفاوتی در این حوزه وجود دارد، اما اگر قرار است نظری ارائه شود قبل از آن باید تمام موارد به صورت کامل شناخته و ارزیابی شود.

وی با بیان این‌که ما به دنبال این نیستیم که مردم را نگران کنیم، اظهار کرد: وظیفه شرکت آب و فاضلاب این است که خدمات را با کیفیت و کمیت عالی در اختیار مشترکان قرار دهد که برای این منظور با همکاری شرکت آب منطقه‌ای سه سناریوی سبز، زرد و قرمز را تبیین و پیاده‌سازی کرده‌ایم.

همچنین بخوانید

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران تاکید کرد: در حال حاضر در دی‌ماه هستیم و امیدواریم در بهمن‌ماه وضعیت بارندگی‌ها بهتر از شرایط فعلی شود، علاوه بر این نیز گزارش‌های هواشناسی نیز جویای شرایط نرمالی است، اما تاکنون عملا این اتفاق نیفتاده، اما امید داریم که در روزهای آینده وضعیت بارش‌ها متناسب شود.

پرورش در خصوص محدودیت‌هایی که احتمالا قرار است در تامین منابع آبی ایجاد شود، گفت: در مدیریت منابع قرار نیست محدودیتی برای مشترکان مسکونی ایجاد کنیم، چرا که ما اولویت‌بندی‌های مختلفی برای هر کدام از مشترکان داریم.

وی با اشاره به شرایط آبی سال ۱۳۹۳، گفت: در سال ۱۳۹۳ علی‌رغم این‌که سال کم‌آبی را پشت سر گذاشته‌ایم اما نگذاشته‌ایم که مشترکان مسکونی متوجه کاهش منابع آبی شوند. امسال نیز تلاش خود را خواهیم کرد تا هیچ یک از مشترکان مسکونی دچار کمبود منابع آب نشوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران مدیریت مصرف را یک امر ضروری برای مدیریت منابع آبی دانست و افزود: زمانی که عرضه کم می‌شود باید به همان تناسب تقاضا نیز مدیریت شود و با توجه به این که سرانه مصرف آب در شهر تهران بسیار بالا است، اگر ما می‌گوییم مردم در میزان مصرف مشارکت داشته باشند، در واقع حرف منطقی است.

پرورش ادامه داد: بر اساس سناریوی زرد اگر شرایط به همین روال پیش برود لازم است ۱۵ تا ۲۰ درصد مدیریت مصرف صورت بگیرد و اگر وارد سناریوی قرمز شویم قطعا باید مدیریت مصرف بیش از این باشد.

وی با اشاره به عملکرد شرکت آب و فاضلاب برای برخورد با مشترکان پرمصرف گفت: در سال ۱۳۹۳ این مساله پیگیری شد، اما این قانون که خودمان بتوانیم به طور مستقیم وارد عمل شویم وجود نداشت به همین دلیل در آن سال موارد پرمصرف را ضبط و ثبت کردیم و با اعلام به دبیرخانه شورای تامین استان مجوز قطع موردی را گرفتیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران اظهار کرد: ما امیدواریم که با صحبت و مدیریت مصرف کار به برخورد با مشترکان پرمصرف نرسد، اما اگر قرار باشد مشترکی بی‌منطق مصرف کند قطعا وارد عمل خواهیم شد، اما در حال حاضر این مساله در دستور کار ما قرار ندارد.

پرورش در پاسخ به این سوال که برخورد با مشترکان پرمصرف تا چه میزان در میزان مصرف آنها تاثیر دارد، گفت: با این‌که در سال ۱۳۹۳ کمتر از یک روز مدت قطع طول می‌کشید و تنها هفت الی هشت ساعت آب مشترکان قطع می‌شد، اما در میزان مصرف شاهد روند کاهشی بوده‌ایم.

وی در خصوص میزان استفاده از لوازم کم‌مصرف، اظهار کرد: مشترکانی که از لوازم کاهنده مصرف استفاده می‌کنند بین ۳۰ تا ۴۰ درصد میزان مصرف خود را کاهش می‌دهند، اما در شرایط فعلی با توجه به این‌که قیمت آب بسیار پایین است مشترکان تمایلی به خرید پک کامل لوازم کاهنده مصرف ندارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران اظهار کرد: به دنبال این هستیم تا با استفاده از سرمایه‌ گذار بخش خصوصی مشترکانی که مایل به استفاده از لوازم کاهنده هستند را تجهیز کنیم و هزینه این لوازم را به صورت اقساط در قبوض و یا یک فیش جداگانه دریافت کنیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا