صنعت، معدن، تجارت

ظرفیت تولید رنو ١۵٠ هزار دستگاه افزایش خواهد یافت

مدیرعامل رنوپارس از افزایش١۵٠ هزار دستگاهی ظرفیت تولید خودروهای رنو در ایران خبر داد و گفت: با قطعه سازان ایرانی، همکاری خوبی آغاز شده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، رامتین اسماعیلی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران در خصوص احتمال بازگشت تحریم ها با دستور ترامپ گفت: با توجه به اینکه رنو ۱۶۰ هزار دستگاه خودرو در ایران تولید می کند، قطعا در حوزه تحریم در زمان مشخص خود تصمیم خواهد گرفت، اما نکته حائز اهمیت آن است که در تحریم قبلی نیز رنو وکلای خود را برای مذاکره در مجامع قضایی اعزام کرد و به صراحت اعلام نمود که صنعت خودرو ربطی به تحریم ها ندارد و اگر مواد اولیه ای، مصرف مشکوک یا دوگانه داشته باشد می تواند جایگزین شود اما در تحریم های احتمالی در زمان خود اظهارنظر خواهیم کرد.

 مدیرعامل رنوپارس از عرضه ١۵٠ هزار دستگاه خودرو در ایران خبر داد و گفت: سازمان گسترش بر روی جزئیات قرارداد رنو با وزارت صنعت در حال بررسی است و ما هدفگذاری را در این زمان برای تولید ١۵٠ هزار دستگاه خواهیم داشت.

وی افزود: سال گذشته (۲۰۱۷) رنو پارس رکورد تولید را بابیش از ١۶٠ هزار محصول و رشد ۴٨ درصدی و سهم بازار ۱۱ درصد شکست. بر این اساس، در منطقه آفریقا، خاورمیانه، هند و ایران مقام اول در برند رنو را کسب کردیم.

به گفته اسماعیلی، گزارش‌های سازمان بازرسی کیفیت گواهی بر عملکرد ما توسط قطعه سازان است؛ این در حالی است که در سال جاری کارخانه های تولید رنو در ایران را با کارخانه‌های مرجع مقایسه و امتیاز بندی می‌کنیم.

 اسماعیلی در خصوص همکاری با قطعه سازان ایرانی گفت: تیم جدیدی را تجهیز خواهیم کرد تا در پروژه های جدید با قطعه سازان ایرانی وارد همکاری شده و آموزش های لازم را در این زمینه ارائه دهند.

وی اظهار داشت:۲۵ نفر از مهندسان ایرانی برای دریافت آموزش های جدید و نوین به خارج از کشور اعزام شده اند.

به گفته مدیرعامل رنوپارس، هم اکنون بر روی برخی مدل های خودرو ۶٠ درصد داخلی سازی صورت گرفته و بر روی برخی خودروها هم ۴٠ درصد ساخت قطعات صورت گرفته است که با برنامه ریزی قرار بر این است که سطح اول را به ۸۰ درصد و سطح دوم را به ۶۰ درصد ارتقا دهیم.

اسماعیلی گفت: دو قطعه را به صورت نمونه برای صادرات به روسیه و آفریقای جنوبی ارسال کرده ایم و منتظریم تا در صورت هماهنگی، تولید انبوه را آغاز کنیم.

وی ادامه داد: پیش از تحریم ها ۵۵٠٠ دستگاه خودرو صادر کردیم که در آن زمان عدد قابل توجهی بود، بنابراین اگر چه به دلیل محدودیته ا این روند متوقف شد، اما سال گذشته همه محصولات را برای کلینیک خودرو به چند کشور صادر کرده ایم تا پس از بازارسنجی، صادرات را از سر بگیریم.

اسماعیلی با بیان اینکه گزارش های سازمان بازرسی کیفیت گواهی بر عملکرد در زمینه توسعه قطعه سازان است، افزود: بخش عمده کیفیت خودرو وابسته به کیفیت قطعه است و ما در همکاری با قطعه سازی توانمند ایرانی، توانستیم استانداردهای رنو را در ایران پیاده کرده ایم اکنون شاهد تولید با کیفیت ترین محصول در کشور باشیم.

وی در خصوص اجرای استانداردهای جدید در صنعت خودرو و بخصوص تولید خودروهای رنو گفت: کوئید همه استانداردها را پاس می کند البته خودروهای فعلی رنو باید خود را تطبیق دهند و تغییر پلتفرم دهند. این در حالی است که خودروسازان از دی ٩٧ تا دی ٩٨ فرصت دارند که استانداردها را پاس کنند، البته کوئید همه استانداردها را پاس می کند.

اسماعیلی در خصوص تولید خودروی کوئید در ایران گفت: دو موضوع در مورد کوئید داخلی سازی باید به شدت بالا باشد و هزینه تولید باید کاهش یابد. پس اگر بخواهیم این خودرو را تولید کنیم باید هزینه های تولید را به شدت کاهش دهیم.

مدیرعامل رنوپارس با بیان اینکه یک ایرانی در برزیل مسئولیت لانچ کوئید را به عهده گرفته و اکنون به ایران بازگشته است، تصریح کرد: این در شرایطی است که کوئید محصول ایران است و باید تولید شود؛ بنابراین تلاش داریم شرایط را برای آن مهیا کنیم.

وی افزود: باید خودروسازان را ادغام کنیم تا بتوانیم محصول مناسب و باکیفیت تولید کنیم. نه اینکه هوا را آلوده کنیم و خودرو را گران به دست مردم بدهیم.

اسماعیلی درباره تصمیم در خصوص دستورالعمل واردات خودرو نیز گفت: با این تصمیم، میزان فروش خودروهای وارداتی کاهش می یابد و قیمت به شدت بالا خواهد رفت.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا