ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

در مخابرات با عدم توازن توسعه‌ای مواجهیم

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه در شرکت مخابرات عدم توازن توسعه‌ای مواجه هستیم، بر ضرورت تبعیت پلت فرم‌ها در فضای مجازی از قوانین کشور تاکید کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، ابوالحسن فیروزآبادی – رئیس شورای عالی فضای مجازی – با بیان اینکه نسبت صادرات به واردات ما از یک شصتم هم بدتر است گفت: در بحث پلت فرم‌ها ما پایپ‌ها (شرکت‌های اپراتوری تلفن) را توسعه داده‌ایم که اینها باید ۲۵ درصد از اقتصاد فضای مجازی را تشکیل دهند، در حالی که حالا بیش از  60 درصد از این فضا را در اختیار دارند. اینها در واقع لوله می‌کشند تا ماموریتی را انجام دهند نه اینکه خود ماموریتی باشند.

فیروزآبادی با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی سلول‌های آینده اقتصاد جهانی هستند تصریح کرد: فرض بگیریم خدمات iot و اقتصاد الکترونیک بخواهد برروی این پلت فرم‌ها انجام شود. این پلت فرم‌ها باید از قوانین و سیاست‌های کشور تبعیت کنند چراکه اگر اینگونه نباشد ما نمی‌توانیم سرنوشتمان را بر آن بنا کنیم.

همچنین بخوانید

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور با اشاره به حرکت اقتصاد جهانی از صنعتی به خدماتی اظهار کرد: در یک دهه آینده قرار است تعداد وسایل متصل به اینترنت به ۵۰ میلیارد قطعه برسد که اینها باید بر همین سیستم‌ها و از طریق پلت فرم‌ها سوار شوند که همه آنها هم آمریکایی هستند.

وی اضافه کرد: اینجا دیگر حاکمیت یا قدرتی برای ما نمی‌ماند و ما فقط تبدیل به یک لوله‌کش برای سیستم‌های بیگانه می‌شویم.

فیروزآبادی در پایان با بیان اینکه ما در توسعه پایپ‌ها موفق بوده‌ایم گفت: علت آن این بوده که ما به توسعه فضای مجازی نگاه اقتصادی نداشته‌ایم که حالا برای ما تبدیل به عارضه شده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا