بانکبانک و بیمه
برگزاری هفتمین همایش بانکداری الکترونیک
دبیر هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت اعلام کرد: این همایش با عنوان «نوآوری، بازیگران جدید و کارآیی در کسب و کار مالی»در روزهای دوم و سوم بهمن ماه در برج میلاد تهران برگزارمی شود.
به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (ecoideal)، علی دیواندری صبح امروز (سه شنبه) و در نشستی خبری که در پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی برگزار شد، با اعلام این خبر افزود: محورهای بخش کسب و کار هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت، بازیگران جدید (فینتک و ..) ساختار درآمدی جدید بانکها (مدلهای کسب و کار جدید)، بانکداری باز، بانکداری دیجیتال، بانکداری بدون شعبه، بانکداری اجتماعی و بانکداری شناختی، یکپارچهسازی کسب و کارهای مختلف مالی، تاثیر فناوری بر کارایی بانکها و بررسی ابعاد اقتصادی تحولات جدید در بانکداری الکترونیک هستند.
وی درباره محورهای خدمات پرداخت نیز گفت: محورهای اصلی این بخش پرداختهای برون خطی و مدیریت پرداختهای ریز (Micro Payment)، خدمات تجمیع، پرداخت سازی (Payment Initiation)، پرداخت یار (Payment Facilitator) ، پرداخت همراه، کارتهای اعتباری، استقراض فرد به فرد، تأمین مالی انبوه (Crowd Funding)، پولهای رمزی و حساب یاری (Account Information Services) هستند.
به گفته رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی، محورهای اصلی بخش نوآوری هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک بلاکچین، پرداختهای نزدیک و پرداختهای همراه، استانداردهای پرداخت EMV,PCI، نشانگذاری (Tokenization) ، اینترنت اشیاء، واقعیت مجازی و هوش مصنوعی هستند.
دیواندری ادامه داد: در محور فناوری های نظارتی ((Reg Tech به موضوعاتی مانند چارچوبهای اقتصادی جدید( (PSD۲، استانداردهای IFRS و XBRL، مدیریت ریسک، سیستمهای نظارتی رگولاتور و سیستم تشخیص (تقلب و مبارزه با پولشویی) پرداخته خواهد شد.
دبیر هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک گفت: در محور امنیت، چارچوبهای مدیریت امنیت اطلاعات، استانداردهای امنیتی، نوآوری و فناوریهای جدید در حوزه امنیت، سرویسهای مدیریت شدهی امنیت، مدیریت حوادث امنیتی در شبکه بانکی، امنیت در پرداخت در بسترهای جدید مثل IOT و پایانههای فروش سیار و کاربردهای هوش امنیتی در شبکه بانکی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وی درباره محور هوشمندی نیز اظهارداشت: در این محور کلان دادهها، دادهکاوی و هوش تجاری (BI)و بازاریابی از طریق کانالهای همهکاره (Omni-Channel)بررسی خواهند شد.
ادامه دارد …