بورسبورس اوراق

رشد ادامه دار شاخص کل ثبت شد

در بازار امروز همه هفت شاخص بورس صعودی بودند. شاخص کل ۷۱۵ واحد رشد کرد. شاخص های بازار اول و دوم نیز ۷۱۷ و ۴۲۴ واحد صعودی شدند.
به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در داد و ستدهای روز جاری شاخص کل با رشدی ۷۱۵ واحدی به کار خود پایان داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در داد و ستدهای روز دوشنبه بورس تهران شاخص کل ۷۱۵ واحد بالا رفت و به رقم ۹۷ هزار و ۹۴۴ رسید.

همچنین امروز سرمایه گذاران بورسی بیش از یک میلیارد و ۵۴ میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از ۲ هزار و ۷۱۳ میلیارد ریال بود و در ۷۵ هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

در بازار امروز همه هفت شاخص بورس صعودی بودند. شاخص کل ۷۱۵ واحد رشد کرد. شاخص های بازار اول و دوم نیز ۷۱۷ و ۴۲۴ واحد صعودی شدند.

نمادهای فولاد مبارکه، چادرملو، گل گهر، گسترش نفت و گاز پارسیان، پالایش نفت اصفهان، سرمایه گذاری معادن و فلزات و پالایش نفت تهران با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص رشد این متغیر را رقم زدند.

در جریان معاملات امروز کانه فلزی، فلزات اساسی و فرآورده های نفتی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعتی قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای سامان گستر اصفهان، توسعه صنایع بهشهر، نوش مازندران، پتروشیمی کرمانشاه، آبادگران ایران، بورس اوراق بهادار و کالسیمین بود.

در مقابل نمادهای موتورسازان تراکتورسازی ایران، معادن منگنز ایران، عمران و توسعه فارس، سیمان کرمان، لوله و ماشین سازی ایران، مهرکام پارس و پاکشو با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

سرمایه گذاران بورسی امروز برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، اوراق مشارکت لیزینگ رایان سایپا، سهام کالسیمین، اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت شهرداری تهران و اوراق صکوک فولاد کاوه کیش بیشترین تقاضا را ثبت کردند.

این در حالی بود که گروهی دیگر از سرمایه گذاران تلاش کردند با عرضه های سنگین از اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت شهرداری تهران، اوراق مشارکت شهرداری مشهد، سهام بانک کارآفرین، اوراق صکوک سایپا و اوراق مشارکت شهرداری شیراز خارج شوند.

در پایان معاملات امروز حق تقدم لیزینگ رایان سایپا با معامله ۹۵ میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و حق تقدم شرکت ارتباطات سیار با معامله ۳۲۲ میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را ثبت کردند.

منبع

SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا