امور زیربناییراه و ساختمان

حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور در جمع بازماندگان نفتکش سانچی

معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: از همان ساعات وقوع حادثه در دولت راجع به موضوع صحبت شد و کارشناسانی که از واقعه اطلاع داشتند اعلام کردند که احتمال اینکه کسی از سرنشینان بتواند زنده بماند تقریبا غیرممکن بود.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور که به منظور ابراز همدردی و ارسال پیام تسلیت رئیس‌جمهور در محل شرکت ملی نفتکش و در جمع خانواده‌های حادثه‌دیده‌گان نفتکش سانچی و جمعی از پرسنل این شرکت حاضر شده بود، اظهار داشت: بسیار سخت است که بتوانم در چنین محفل و مجلسی صحبت کنم. عزا و سوگ عزیزان و مردان و خواهری فداکار، خدمتگزار و صدیق که برای اعتلا و سربلندی این کشور و رفاه مردم کار سخت پرخطر و پرریسکی مثل دریانوردی را انتخاب کردند. آن هم دریانوردی با کشتی‌های نفت‌کش که همواره ریسک و خطر دریانوردی را چند برابر می‌کند اما عشق وطن اسلام و ایران آنان را در یک مسیری قرار داد که آگاهانه انتخاب کردند.

وی افزود: بنده ساعتی پیش به نمایندگی از رئیس جمهور خدمت این عزیزان آمده‌ام که در این حادثه سخت و دلخراش عزیزان خود را از دست داده‌اند. از طرف رئیس جمهور برای عرض احترام به مقام شامخ آنها و عرض تسلیت به محضر بازماندگان اینجا آمده‌ام.

امیری تصریح کرد: خانواده‌های عزیزانی که در این حادثه دلخراش عزیزان خود را از دست داده‌اند در آموزه‌های اسلامی شهید در معنای خاص هستند. شهید در معنای عام کلمه هم در آموزه‌های اسلامی به کسی اطلاق می‌شود که در میادین جنگی توسط دشمن به شهادت می رسد اما در همین آموزه‌های اسلامی و از زبان معصومین و پیامبر روایت داریم که کسان دیگری هم هستند در میادین جنگ به شهادت نمی‌رسند اما جایگاه شهید دارند و به جایگاه رفیعی که شهدا در میادین جنگ به شهادت می‌رسند، خواهند رسید.

امیری خاطرنشان کرد: کسانی که غرق می‌شوند و مرگ‌شان در دریا رخ می‌دهند که مصداق بارز آن همین شهدا هستند و کسانی که برای رونق معیشت مردم در تلاش هستند از مصادیق شهدا محسوب می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: کسانی که‌ در این نفتکش جان به جان آفرین تسلیم کردند اجر شهید دارند و آنچه می‌تواند از آلام بازماندگان کم کند همین است .

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: خیلی سخت است اما چه باید کرد و باید به رضایت خداوند راضی بود.

وی تاکید کرد: از همان ساعات وقوع حادثه در دولت راجع به موضوع صحبت شد و کارشناسانی که از واقعه اطلاع داشتند اعلام کردند که احتمال اینکه کسی از سرنشینان بتواند زنده بماند تقریبا غیرممکن بود. ۴۸ ساعت بعد کاملا از نظر کارشناسی امیدی وجود نداشت مع‌الوصف در جلسه هیات دولت رئیس جمهور تاکید کرد کمترین امیدی هم اگر وجود داشته باشد باید همه دستگاه‌های ذی‌ربط با بهره گیری از امکانات چین و ژاپن و دیگر کشورها به سمت حادثه‌دیدگان نفتکش اعزام شوند.

امیری با بیان اینکه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و گروه‌هایی از ارتش به منطقه اعزام شدند، تصریح کرد: رئیس جمهور و معاون اول به صورت مرتب از وزیر کار گزارش می‌گرفتند اما چه کنیم که امید کم به ناامیدی گرایید و متاسفانه با وجود تلاش‌هایی که انجام شد به نتیجه نرسیدیم و کورسوی امید هم مسدود شد.

وی تاکید کرد: اکنون باید به رضایت و مشیت الهی راضی شویم. شهدا قطعا اگر امروز در بین ما نیستند صالحات باقیات خدمت به کشور به عنوان ذخیره آخرت برای آنها در درگاه الهی ثبت و ضبط می‌شود.

وی یادآور شد: نظام جمهوری اسلامی هیچگاه خدمات و فداکاری آنها را از یاد نمی‌برد و یاد آنها به بلندای تاریخ این مرز و بوم همواره خواهد بود.

امیری اظهار داشت: از طرف رئیس جمهور و هیات دولت این ضایعه بزرگ و مصیبت عظما را به همه بازماندگان تسلیت عرض می‌کنم و امیدوارم که خداوند مراتب لطف و رحمت برای آنها داشته باشد و به بازماندگان نیز صبر جزیل عنایت کند.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا