بورسبورس اوراق

نحوه بازگشایی و کشف قیمت امروز نماد "وپست"

 

مدیر عملیات بازار شرکت بورس تهران درباره بازگشایی نماد و کشف قیمت پست بانک توضیح داد و یک استثنا هنگام بازگشایی نمادها را اعلام کرد.

 

مهدی پارچینی مدیرعملیات بازار شرکت بورس درباره بازگشایی نماد و کشف قیمت پست بانک که امروز بعد از غیبت حدود ۶ ماهه و برگزاری مجمع سالانه بدون تقسیم سود رخ داد و طی آن قیمت “مچینگ‌” با قیمت صف فروش یک رقم شد (۱۷۱ تومان) ، توضیح داد: این رویداد طبق ماده ۲۲ دستورالعمل جدید توقف و بازگشایی نمادها رخ داده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، وی ادامه داد: براساس این ماده ، اگر شرکتی بدون دامنه نوسان آماده بازگشایی شود اما در صورت عدم کشف قیمت، قیمت مرجع، آخرین قیمت پایانی خواهد بود و سهام بر اساس آن در دامنه قیمت وارد حراج پیوسته می شود. همچنین علت یکسان بودن قیمت پایانی و قیمت سفارشات در صف فروش ناشی از عدم اعمال حجم مبنا در محاسبات قیمت پایانی در نماد “وپست” بود.

این مقام مسئول ادامه داد: بر این اساس ، نماد “وپست” دیروز باز شد اما معامله ای بر سهام آن انجام نشد و امروز هم در فرصت ۳۰ دقیقه ایی “مچینگ” ، معامله ایی انجام نشد. بنابراین سهام این شرکت با دامنه نوسان محدود ۵ درصدی و با قیمت صف فروش باز شد.

پارچینی ادامه داد: طبق ماده ۲۲ دستورالعمل جدید، فرصت ۳۰ دقیقه ایی “مچینگ” برای شرکت های آماده بازگشایی نماد با دامنه نوسان فقط یک بار وبرای شرکت های با دامنه نوسان باز دو بار است اما سهام حق تقدم استفاده نشده و اولین عرضه سهام حق تقدم بعد از افزایش سرمایه ، شامل این محدودیت نبوده و مستثنی هستند و تا زمان “مچینگ” از فرصت ۳۰ دقیقه ایی استفاده خواهند کرد.

 

منبع

بورس پرس

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا