بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

گام بلند پات از سرویس‌های کارتی تا سلامت کاربران

پات (PUT) نرم‌افزار موبایلی شرکت PSP ایران کیش است و از نسخه اندروید آن دو سال پیش در پنجمین همایش بانکداری الکترونیک رونمایی شد و نسخه iOS آن نیز از نمایشگاه الکامپ امسال در اختیار کاربران قرار گرفت.

این اپلیکیشن سرویس‌های مختلف و متنوعی علاوه بر سرویس‌های معمول یک نرم‌افزار موبایلی دارد. با این نرم‌افزار علاوه بر پرداخت قبض تلفن همراه و قبض‌های دیگر، می‌توان شارژ تلفن و بسته‌های اینترنتی نیز خریداری کرد. در پات سرویسی به نام پرداخت نیز وجود دارد که در آن با وارد کردن شماره پایانه فروشگاه و مبلغ موردنیاز می‌توان پرداخت را به صورت اینترنتی و بدون نیاز به کارت انجام داد.

همچنین بخوانید

کاربران پات همچنین می‌توانند انتقال وجه‌های کارت به کارت خود را از مبدا ۱۶ بانک انجام دهند. این نرم‌افزار می‌تواند اطلاعات کارت را ذخیره کند و به همین علت در هر تراکنش لزومی به وارد کردن دوباره همه اطلاعات کارت نیست و می‌توان تنها رمز دوم و cvv2 را وارد کرد.

سرویس دیگر پات، پی‌پات، سرویس وفاداری است. امکانی که در اختیار مشتریان ایران کیش قرار می‌گیرد تا بتوانند از مجموعه امکانات این نرم‌افزار بهتر استفاده کنند. در این قسمت کاربران می‌توانند پِی‌پات خود را شارژ کنند، برای آن گذرواژه بگذارند و یا گذرواژه قبلی خود را تغییر دهند. پی‌پات کیف پولی الکترونیکی است که می‌توان با شارژ آن از سرویس‌های پرداخت‌های غیرکارتی این نرم‌افزار موبایلی استفاده کرد. این کیف پول به تلفن همراه متصل می‌شود و می‌تواند پرداخت را بدون استفاده کارت‌های بانکی انجام دهد. کاربران پات همچنین می‌توانند با استفاده از سرویس نیکوکاری، موسسه خیریه یا پروژه خیریه موردنظرشان را انتخاب کنند و در انجام کار خیر سهیم باشند.

اما یکی از سرویس‌های نرم‌افزار موبایلی این شرکت، به پرداخت کاری ندارد و سلامت کاربران خودش را هدف گرفته است. کاربر می‌تواند با استفاده از این سرویس که پات سلامت‌ نام دارد، انتخاب کند هرچند ساعت یک بار یک پیام به مدت محدود دریافت کند که به او یک حرکت ساده ورزشی می‌دهد که می‌تواند در محل کار یا خانه انجام بگیرد.

شهره آقابابایی مدیر پروژه پات و قائم مقام معاونت فناوری اطلاعات ایران کیش در مراسم رونمایی از نسخه iOS اعلام کرده بود تمرکز اصلی این شرکت PSP در نیمه سال ۹۶ روی نرم‌افزار پات خواهد بود و وارد فاز جدیدی از تکامل خودش می‌شود که در طراحی آنها از الگوهای موفق داخلی و خارجی استفاده شده است.

منبع

راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا