صنعتصنعت، معدن، تجارت

روند های توسعه تکنولوژی (۱)

اینترنت تلفن همراه :
چند سال است که تجهیزات سیّار متصل به اینترنت، از یک امکان تجملاتی برای افراد محدود، به شیوه زندگی بیش از یک میلیارد نفر که دارنده گوشی های هوشمند و تبلت هستند، تبدیل شده‌است. در ایالات متحده امریکا، بالغ بر ۳۰% وبگردی و ۴۰% شبکه‌های اجتماعی در سال ۲۰۱۳ بر روی تجهیزات موبایل بوده و در سال ۲۰۱۵، وبگردی بی‌سیم از وبگردی متصل با سیم، پیشی گرفته ‌است.
پوشش کامل جغرافیایی و گسترش برنامه‌های کاربردی، کاربران را قادر ساخته‌است تا امور روزمره خود را با شناخت و تعامل با دنیای فیزیکی انجام دهند. تکنولوژی اینترنت موبایل و رابط های کاربری و اشکال جدید شامل تجهیزات پوشیدنی به سرعت در حال گسترش است. اینترنت موبایل، همچنین در حوزه کسب و کارها و بخش عمومی کاربرد داشته و امکان ارائه کارآمدتر بیشتر خدمات و ایجاد فرصت های افزایش بهر‌وری نیروی کار را فراهم ساخته‌است. در کشورهای در حال توسعه، اینترنت موبایل میلیاردها نفر را به دنیای متصل، اضافه خواهد کرد.
تکنولوژی‌های تشکیل دهنده اینترنت موبایل شامل تکنولوژی‌های بی‌سیم ،تجهیزات کوچک و کم‌هزینه محاسباتی و ذخیره‌سازی ، تکنولوژی‌های پیشرفته نمایش، رابطهای طبیعی کاربر و باتری های پیشرفته کم هزینه است .
از کاربردهای کلیدی این تکنولوژی در عرصه خدمات ، ‌بهره وری نیروی کار و ارزش افزوده برای مصرف کننده در استفاده از خدمات اینترنت موبایل می توان نام برد .
تأثیر اقتصادی بالقوه کاربرد اینترنت موبایل تا سال ۲۰۲۵ میلادی در کاربردهای اصلی ۳٫۷ تا ۱۰٫۸ تریلیون دلار پیش بنی می شود . همچنین ۱۰ تا ۲۰ درصد کاهش هزینه بالقوه در مداوای بیماری‌های صعب‌العلاج از طریق مونیتورینگ سلامتی از راه دور هم از طریق این فناوری قابل تصور است .

همچنین بخوانید
منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا