انرژی

چین علت توقف اطفای حریق نفتکش ایرانی را اعلام کرد

مقامات چینی اعلام کردند وقوع انفجار در نفتکش ایرانی سانحه دیده در نزدیکی سواحل شانگهای، مقامات دریایی را ناچار کرد عملیات اطفای حریق و جست و جو برای خدمه مفقود این کشتی را متوقف کنند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از شبکه فاکس نیوز، وزارت حمل و نقل چین اعلام کرد کشتی‌های امدادرسانی پس از انفجاری که روز چهارشنبه در نفتکش سانچی روی داد، به فاصله مطمئنی از این کشتی قرار گرفتند.

انفجار اخیر جدیدترین مانع بر سر راه تلاش‌های چند کشور برای خاموش کردن آتش این نفتکش است که برای چهارمین روز همچنان ادامه دارد.

همچنین بخوانید

در این بین محسن بهرامی، سخنگوی شرکت ملی نفتکش به ایسنا گفت: شرکت نفتکش با سازمان بنادر و دریانوردی مذاکره کرده تا اگر شرایط مساعد بود هلی‌بورد انجام شود و تیم عملیاتی از ایران با هلی‌کوپتر به منطقه اعزام شود

سخنگوی شرکت ملی نفتکش با اشاره به مذاکره با ژاپن برای مشارکت در اطفاء حریق، گفت: ژاپنی‌ها آمادگی مشارکت در اطفاء حریق را دارند. همچنین امکانات آنها مناسب است. اگر ایران بخواهد تیم عملیاتی به منطقه اعزام کند به ۲۰ روز وقت نیاز است..

نفتکش سانچی که تحت مدیریت شرکت ملی نفتکش ایران بوده، شب شنبه با کشتی باری “سی اف کریستال” که حامل غله از آمریکا به چین بود در حدود ۱۶۰ مایل دریایی (۳۰۰ کیلومتری) سواحل نزدیک شانگهای برخورد کرد.

این نفتکش که در پاناما به ثبت رسیده، از ایران به مقصد کره جنوبی در حرکت بود و حامل ۱۳۶ هزار تن میعانات معادل حدود یک میلیون بشکه به ارزش حدود ۶۰ میلیون دلار بر مبنای قیمت نفت جهانی بود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا