بورسبورس اوراق

بابت رد دیون صفر ریال سهام واگذار کردیم/ تلاش می‌کنیم تعهدات بودجه‌ای سال جاری را کامل انجام دهیم

 

رییس سازمان خصوصی سازی با تاکید بر اینکه بر مبنای مصوبه دولت، اجازه واگذاری عین سهام رد دیون را نداریم، افزود: به جز یک مورد آن هم تکلیف خصوصی سازی صندوق بازنشستگی فولاد مشخص و آن را بطور کامل اجرا کردیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان واگذاری سهام دولتی در لایحه  پیشنهادی بودجه دولت گفت: به موجب مصوبه مجلس شورای اسلامی در تیرماه سال ۹۳ اجازه واگذاری عین سهام رد دیون دولت را نداریم از این رو بایت  رد دیون صفر ریال سهام واگذار کردیم.

وی با تاکید بر اینکه  هیچ سهمی  را بابت رد دیون دولت نداده‌ایم، افزود:  به جز یک مورد طی سال  ۹۴ مصوبه مجلس شورای اسلامی برای صندوق بازنشستگی فولاد تکلیفی  را مبنی بر خصوص سازی مشخص  که مصوبه سال  ۹۲بود و آن را به صورت کامل اجرا کردیم.

رییس سازمان خصوصی سازی همچنین پیرامون  تعهدات بودجه ای سال ۹۵، عنوان داشت : سال ۹۵  ؛ ۱۶هزار میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان تعهد بودجه ای داشتیم که تقریبا توانستیم ۱۰۰ درصد ان را محقق نماییم  نیز اظهارداشـت: بیش از ۵۰درصد این تعهد بودجه ای به شکل تهاتر بود،  چنانچه  طلب دولت و طلب بخش خصوصی از یکدیگر باهم تهاتر شد و دولت بدهی اش را پرداخت کرد و بخش خصوص نیز مطالبه اش وصول شد.

این مقام مسئول گفت: ما بقی آن مطالبات را نیز به صورت نقد دریافت و به خزانه واریز کردیم.

پوری حسینی با اشاره به اینکه برای سال جاری تعهد بودجه ای ما کمی سنگین تر نوشته شده است، خاطرنشان کرد:  از اول هم گفتیم این عدد را نمی توانیم عمل کنیم اما برای انجام کامل  تعهدات تا پایان سال تلاش خواهیم کرد.

 

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا