انرژی

احتمال سوختن نفت‌کش ایرانی تا یک ماه آینده

در شرایطی که نفتکش ایرانی پس از برخورد با کشتی باری چینی در دریای چین شرقی برای چهارمین روز همچنان در حال سوختن است، یک مقام وزارت اقیانوس‌ها و شیلات کره جنوبی به رویترز گفت آتش‌سوزی این نفتکش ممکن است به مدت حداکثر یک ماه همچنان ادامه پیدا کند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، ده‌ها قایق امداد با بادهای شدید، موج‌های بلند و دودهای سمی در منطقه‌ای به مساحت ۳۱۰۰ کیلومتر مربع برای یافتن ۳۱ ملوان مفقود شده و اطفاء حریق مبارزه می‌کنند در حالی که نگرانی‌های فزاینده‌ای نسبت به احتمال انفجار یا غرق شدن این کشتی وجود دارد.

پارک سون دانگ، یک مقام در وزارت اقیانوس‌ها و شیلات کره جنوبی به رویترز گفت: با در نظر گرفتن موارد قبلی سانحه نفتکش‌ها، ما بر این باوریم که شعله‌های آتش حداقل به مدت دو هفته یا یک ماه ادامه پیدا خواهد کرد. آنچه که ما در حال حاضر نسبت به آن نگران هستیم سوخت بانکر است که در صورت غرق شدن کشتی، آب را آلوده خواهد کرد.

همچنین بخوانید

نفتکش سانچی که تحت مدیریت شرکت ملی نفتکش ایران بوده، شب شنبه با کشتی باری “سی اف کریستال” که حامل غله از آمریکا به چین بود در حدود ۱۶۰ مایل دریایی (۳۰۰ کیلومتری) سواحل نزدیک شانگهای برخورد کرد.

این نفتکش که در پاناما به ثبت رسیده، از ایران به مقصد کره جنوبی در حرکت بود و حامل ۱۳۶ هزار تن میعانات معادل حدود یک میلیون بشکه به ارزش حدود ۶۰ میلیون دلار بر مبنای قیمت نفت جهانی بود.

دولت چین اواخر روز سه‌شنبه اعلام کرد: لکه نفتی بزرگی را نیافته و میعانات به سرعت در حال سوختن یا بخار شدن هستند که پسماند چندانی را به جا نمی‌گذارد. این امر احتمال آلودگی مشابه لکه نفتی را کاهش می‌دهد.

این مقام کره جنوبی اظهار کرد: مقامات تصور می‌کنند که این نفکش به محض برخورد با کشتی باری آتش گرفته است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا