امور زیربناییراه و ساختمان

تصمیم دولت آمریکا درباره قراردادهای هواپیما عطف به ماسبق نمی‌شود/ خروج آمریکا از برجام بر مجوز‌های صادر شده، تاثیر ندارد

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی درباره سرنوشت قرارداد ایران ایر و بویینگ در صورت خروج آمریکا از برجام گفت: هر تصمیم جدید دولت آمریکا درباره قرارداد فروش هواپیما به ایران عطف به ما سبق نمی‌شود.

اصغر فخریه کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره اعلام مواضع دولت آمریکا در چند روز آینده درباره برجام و احتمال خروج این کشور از برجام و تاثیر این تصمیم بر سرنوشت قرارداد ایران‌ایر و بویینگ گفت: هر تصمیمی که دولت آمریکا برای برجام و در نهایت قرارداد فروش هواپیما به ایران بگیرد عطف به ماسبق نمی‌شود و نمی‌تواند مجوزهایی که صادر شده است را تحت تاثیر قرار دهد.

وی افزود: اگر آمریکا همین امروز هم بخواهد از برجام خارج شود، این موضوع تاثیری در مجوزهایی که اوفک برای فروش هواپیماها صادر کرده است، نخواهد گذاشت. تصمیمات جدید نمی تواند بر گذشته حاکم باشد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اما احتمال اینکه خروج آمریکا از برجام مجوزهای بعدی اوفک را برای فروش بویینگ به ایران تحت تاثیر قرار دهد وجود دارد.

طبق گفته‌های اخیر  فخریه کاشان، اخیرا مذاکرات نهایی برای اینکه شرکت بویینگ فاینانس ۸ هواپیماها را بر عهده بگیرد، انجام شده است. همچنین شرکت ATR  هم تعهد فاینانس ۱۲ فروند هواپیما و شرکت ایرباس هم تعهد فاینانس ۳ فروند هواپیما را به ایران ایر پذیرفته است و ورود ۳ فروند ایرباس و تعداد ATR در سال آینده قطعی شده است.  

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا