امور زیربناییراه و ساختمان

ورود ۱۵ فروند هواپیما به ناوگان آسمان‌ایر

مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان از ورود ۱۵ فروند هواپیما در ۳ سال اخیر خبر داد و گفت: اگر دولت ترامپ مانعی ایجاد نکند هواپیماهای جدید بوئینگ در موعد مقرر وارد ناوگان می‌شود.

به گزارش آرمان اقتصادی،، حسین اعلایی در نشست خبری حاشیه بازدید از آشیانه و ناوگان شرکت هواپیمایی آسمان‌ایر اظهارداشت: خوشبختانه فرصت برجام امکان نوسازی ناوگان هوایی را برای ایرلاین‌های داخلی فراهم آورد و امیدواریم ایران به زودی بتواند مرکز عبور و مرور و مرکز اتصال اروپا به شرق و غرب شود.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان‌ایر با بیان اینکه این شرکت در راستای تحقق اصل ۱۴۴ قانون اساسی به بخش غیر دولتی واگذارشده است گفت: سهام این شرکت متعلق به صندوق بازنشستگی است و سهامداران این شرکت در چند سال اخیر تصمیم به توسعه ناوگان آن گرفتند و خوشبختانه ناوگان آسمان‌ایر رو به افزایش است.

وی ادامه داد: ظرف سه سال اخیر ۱۵ فروند هواپیمای ایرباس، بوئینگ و فوکر به ناوگان آسمان‌ایر اضافه شده است و اخیراً توانستیم قرارداد ۳۰+۳۰ فروند هواپیمای جدید را با شرکت بوئینگ به امضا برسانیم و اگر دولت ترامپ مانع ایجاد نکند در موعد مقرر این هواپیماها وارد ناوگان می شود.

اعلایی با اشاره به اینکه در آستانه سالگرد رحلت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی هستیم گفت: دوره مدیریت ایشان درریاست جمهوری دوره توسعه صنعت هواپیمایی کشورمان بود و بسیاری از زیرساخت‌های هوایی در دوران ایشان به وجود آمد.

وی ادامه داد: در حال حاضر زیرساخت‌های صنعت هوانوردی در کشورمان وجود دارد و می‌توانیم با این زیرساخت‌های موجود با شرکت‌های بین‌المللی مرتبط با صنعت هوانوردی وارد همکاری‌ها از جمله ساخت قطعات هواپیما شویم.

 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا