بانکبانک و بیمه

سیاهچاله های اقتصاد ایران


مدیر عامل بانک قوامین گفت: طراحی های صورت گرفته در حوزه ی اقتصاد خصوصاً برنامه ریزی های انجام شده در سال جاری سیاهچاله های اقتصادی ایران را به مرور مهار می کند.

به‌گزارش آرمان اقتصادی (ecoideal)، غلامحسن تقی نتاج با اعلام مطالب فوق در جمع سپرده گذاران ، ذی نفعان و کارکنان این بانک در مدیریت شعب غرب تهران گفت : مشکل اساسی اقتصاد کشور ما این است که در دو بخش مهم اقتصاد شاهد ایجاد فاصله ای عمیق هستیم که اینجانب آنرا سیاهچاله ی اقتصادی ایران می نامم.

وی افزود در بخش اقتصاد واقعی نرخ بازدهی سال هاست که زیر ۱۰% است و در این بخش برخی ضرر نیز می دهند ولی در بخش اقتصاد پولی نرخ بالای ۲۰% به حساب سپرده ها واریز می شود و این فاصله بین نرخ بازده اقتصاد واقعی و نرخ بازده اقتصاد پولی همان سیاهچاله ی اقتصادی است .
مدیر عامل بانک قوامین با تاکید بر این که نباید به این فاصله و این سیاهچاله ی اقتصادی وجه سیاسی داد افزود : به وجود آمدن این سیاهچاله ی اقتصادی مربوط به یک سال یا چهار سال یا ده سال نیست و ریشه ی آن را باید در سال های قبل و حتی قبل از انقلاب جستجو کرد.
 وی ادامه داد الحمد لله با طراحی هایی که صورت گرفته است و مخصوصاً با برنامه ریزی هائی که امسال در حوزه ی اقتصاد صورت گرفته این فاصله به مرور حل خواهد شد و این امر مستلزم این است که همه ی بخش های اقتصادی کشور دست در دست هم داده و این فاصله ی بسیار زیاد را که ایجاد شده و در حجم نقدینگی کشور و ترازنامه های بانک ها قابل مشاهده است برطرف کنیم و مطمئن هستم که برطرف شدن این سیاهچاله به نفع همه خواهد بود.
دکتر تقی نتاج انجام صحیح برنامه ی ده ساله ای که برای برطرف شدن این سیاهچاله پیش بینی شده است را راه حل قطعی برای کم کردن این فاصله دانست و گفت اگر این برنامه ها به درستی به اجراء در آید و همه به اجرای صحیح آن کمک کنند آثارش برای مردم قابل لمس خواهد بود و آنها نیز بیشتر همراهی خواهند کرد و در  نتیجه خیلی زودتر می توانیم شاهد حل این مشکل باشیم ولی اگر خدای ناکرده کماکان به روش قبل عمل کنیم این مشکل نه تنها حل نخواهد شد بلکه تشدید نیز می شود .

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا