صنعتصنعت، معدن، تجارت

۲ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای مدیریت پسماند پیش‌بینی شد

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور گفت: از محل صندوق توسعه ملی دو میلیارد دلار برای ساماندهی و مدیریت پسماند کشور در سال ۹۷ پیش‌بینی شده است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از تسنیم ، هیربد معصومی بعد از ظهر امروز در حاشیه آغاز هشتمین نمایشگاه و همایش شهرداری‌ها و دهیاری‌های سراسر کشور در کیش، اظهار داشت: مدیریت پسماند موضوعی بسیار و قابل توجه است که شهرداران باید برنامه خود را در این بخش ارائه دهند.

وی با اشاره به تولید روزانه ۵۸ هزار تن پسماند کشور، تصریح کرد: تولید این میزان پسماند سالانه ۴۵ هزار میلیارد تومان به محیط زیست کشور خسارت وارد کند که باید فکری برای آن داشته باشیم.

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور تاکید کرد: رفع معضل پسماند در کشور با توجه به خسارات بالای آن نیازمند طرح‌هایی جامع است تا ما بتوانیم این مشکل را تا پایان دولت دوازدهم حل کنیم.

معصومی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره تخصیص پنج هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت دولتی در سال‌جاری برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی به منظور کاهش آلودگی، گفت: برای توسعه ناوگان ۱۸ شهر نیز قرارد خرید ۴۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس منعقفد شده است و سال آینده نیز دو هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس و سه هزار دستگاه مینی‌بوس نوسازی می‌شود.

به گفته وی از ابتدای فعالیت دولت یازدهم تاکنون حدود ۶۰ هزار تاکسی در کشور نوسازی شده و هم اکنون نوسازی ۱۵ هزار تاکسی در در کار است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان داشت: بیش از ۷۰ درصد از درآمد شهرداری‌ها از محل صدور پروانه و ساخت و سازهاست و از همین رو وقتی با رکود ساخت و ساز مواجه می‌شویم در واقع رکود شهرداری‌ها را شاهد هستیم.

به گزارش تسنیم، در هشتمین دوره نمایشگاه خدمات شهری و فضای سبز شهر ایده‌آل که در مرکز بین‌المللی نمایشگاه‌های کیش گشایش یافته شرکت‌کنندگان در حوزه‌های مبلمان شهری، حمل و نقل عمومی، مدیریت و خدمات شهری، راه و شهرسازی، آتش نشانی و خدمات ایمنی، فضای سبز، روشنایی و نورپردازی شهری، تبلیغات شهری و زیباسازی، فناوری اطلاعات، بازیافت و تبدیل مواد، آخرین تولیدات و دستاوردهای خود را به نمایش گذاشتند.

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا