بین الملل

ونزوئلا حداقل‌دستمزد را تا ۴۰ درصد افزایش می‌دهد

رییس جمهور ونزوئلا در آخرین سال ریاست جمهوری خود قرار است دستمزد کارگران را تا ۴۰ درصد افزایش دهد تا آنها را در مقابل کارزار اقتصادی حفاظت کند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از بی بی سی انگلیسی، دولت ونزوئلا قصد دارد در سال جدید میلادی حداقل دستمزد را تا ۴۰ درصدافزایش دهد.

«نیکولاس مادورو» رییس جمهور ونزوئلا افزایش دستمزدها را در آخرین سال ریاست جمهوری خود اعلام کرد و گفت: این اقدام می تواند از کارگران در مقابل جنگ اقتصادی که توسط آمریکا به راه افتاده است، حفاظت کند. رییس جمهور ونزوئلا گفت: ایالات متحده به پول این کشور حمله کرده و در صنعت نفت ونزوئلا اقدامات خرابکارانه ای  انجام داده است.

همچنین بخوانید

وی در تلویزیون دولتی ونزوئلا از افزایش دستمزدها بعنوان یک خبر خوب یاد کرد؛ اما نگرانی هایی در این باره وجود دارد که افزایش دستمزدها می تواند نرخ تورم را در این کشور سریع تر افزایش دهد. حزب مخالف دولت اعلام کرد که در سال ۲۰۱۷ میلادی قیمت ها تقریبا تا ۱۴۰۰ درصد افزایش پیدا کرد.

 در حال حاضر ونزوئلا از بحران اقتصادی که در آن کمبود مواد غذایی و دارویی بسیار رایج است، رنج می برد. اقتصاد ونزوئلا به دنبال کاهش چشمگیر درآمد نفتی این کشور و سقوط ارزش بولیوار (واحد پول ونزوئلا) آسیب دیده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا