اقتصاد کلان

۴ برابر شدن یارانه دهک‌های کم درآمد در بودجه سال آینده/ ۵۰ هزار موتورسیکلت بنزینی از رده خارج می‌شود

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آرمان اقتصادی، نعمت الله ترکی در نشست خبری صبح امروز در پاسخ به سوالی در خصوص نحوه تعیین دهک‌های کم درآمد برای واریز یارانه نقدی گفت: افراد برای دریافت یارانه باید نیازمندی خود را اعلام کنند که صورت صلاحیت یارانه دریافت می‌کنند و در صورت حذف دهک‌های پردرآمد از لیست هدفمندی، دهک‌های پایین ۴.۵ برابر یارانه دریافت می‌کنند، براین اساس هر نفر از خانوار ١٩٣ هزار تومان و خانوار‌های ۵ نفره بیش از ٧٠٠ هزار تومان یارانه دریافت خواهند کرد.

وی در ادامه افزود: یارانه در بودجه سال آینده به افراد عضو کمیته امداد امام خمینی، بهزیستی، زنان سرپرست خانوار، بازنشستگان، افراد ساکن در دهستان ها و بیماران خاص پرداخت خواهد شد.

همچنین بخوانید

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران تصریح کرد: حمل و نقل ریلی و جاده‌ای در دستور کار و اولویت‌بندی سطح کشور قرار گرفته به طوری که برای شهرستان‌های تهران، پردیس و دماوند و همچنین تهران، پاکدشت، اسلامشهر اعتباری معادل ۴۰۰ میلیارد تومان منظور شده است. همچنین مطالعاتی برای ایجاد راه‌آهن تهران، شهرقدس، ملارد و شهریار صورت گرفته و به زودی در شهرستان‌های استان تهران اتفاقات مثبتی را شاهد خواهیم بود. همچنین هزار دستگاه واگن مترو وارد ناوگان درون شهری خواهد شد.

ترکی ادامه داد: ۱۴ هزار اتوبوس و مینی‌بوس در شهرهای مختلف کشور از جمله تهران، ۱۷ هزار ون و تاکسی نو جایگزین خودروهای فرسوده، خروج ۲۰ هزار وانت فرسوده از ناوگان حمل و نقل کشور در دستور کار قرار دارد.

وی در انتها خاطر نشان کرد: ۵۰ هزار موتورسیکلت بنزینی از رده خارج و مورتوهای برقی جایگزین آن می‌شود و اولویت با کلان‌شهرهای دارای آلودگی هوا و ترافیک است. همچنین ۱۰ هزار کامیون نو، ۲ هزار واگن باری و ۱۰۰ لوکوموتیو بر اساس این برنامه به حمل و نقل کشور افزوده می‌شود.

انتهای پیام/

 

منبع

میزان

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا