خودروصنعت، معدن، تجارت

ابلاغ دستورالعمل جدید واردات خودرو +تعرفه‎ها

دستورالعمل جدید واردات خودرو بعد از تأخیر ۶ماهه امروز ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از تسنیم،‌ براساس ابلاغیه هیئت وزیران و مطابق پیشنهاد وزارت صنعت دستورالعمل جدید واردات خودرو پس از تصویب امروز ابلاغ شد.

طبق این دستورالعمل، واردات خودروی سواری، با توجه به ماده ۴ قانون حمایت از مصرف کنندگان مصوب سال ۱۳۸۸ منوط به داشتن نمایندگی رسمی و همچنین زیرساخت‌های کافی و لازم جهت ارائه خدمات پس از فروش و اخذ تأییدیه‌های لازم از وزارت صنعت است.

بر اساس این دستورالعمل، ثبت سفارش و واردات خودروهای سواری با ارزش بیش از ۴۰ هزار دلار ممنوع است. همچنین ثبت سفارش و واردات خودروهای سواری با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی‌سی نیز ممنوع اعلام شده است. دولت در این دستورالعمل تعرفه واردات خودروهای سواری با حجم موتور تا ۱۵۰۰ سی‌سی را ۵۵ درصد، خودروهای سواری با حجم موتور ۱۵۰۱ تا ۲۰۰۰ سی‌سی را ۷۵ درصد و تعرفه واردات خودروهای سواری با حجم موتور ۲۰۰۱ تا ۲۵۰۰ سی‌سی را ۹۵ درصد اعلام کرده است.

در تبصره ۱ دستورالعمل جدید واردات خودرو آمده است: در موارد استثنایی، ورود و حقوق ورودی خودروهای سواری بنزینی و دیزلی با حجم موتور بالاتر از ۲۵۰۰ سی‌سی توسط هیأت وزیران تعیین خواهد شد و ورود خودروهای سواری هیبریدی با حجم موتور بالاتر از ۲۵۰۰ سی‌سی با تصویب هیئت وزیران مشمول حقوق ورودی است.

همچنین در تبصره ۲ این دستورالعمل عنوان شده که واردات خودرو توسط شرکت‌های معتبر خارجی تولید کننده خودرو در صورت مشارکت در تولید خودرو یا قطعات آن در داخل کشور به‌صورت سرمایه گذاری مشترک با طرف ایرانی، معادل ۲۰ درصد ارزش تولیدات داخلی از محل سرمایه گذاری فوق به‌تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت از همان نشان تجاری مجاز خواهد بود.

واردات خودرو

واردات خودرو

واردات خودرو

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا