تجارتصنعت، معدن، تجارت

رتبه سوم ایران در صادرات مواد شوینده به قزاقستان

رايزن بازرگاني جمهوري اسلامي ايران در قزاقستان خبر داد:

رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان از وجود پتانسیل های صادراتی کشورمان برای صادرات مواد شوینده به این کشور خبر داد و گفت: کشورمان در صادرات محصولات شوینده  به قزاقستان بعداز روسیه و ترکیه ، سومین رتبه را داراست به طوری که طی هشت ماهه سال جاری ، یک هزار و ۶۸۱ هزار دلار محصولات شوینده به قزاقستان صادر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از سازمان توسعه تجارت ایران، آنه دوردی ایران‌پناه رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان از وجود پتانسیل های صادراتی کشورمان برای صادرات مواد شوینده به این کشور خبر داد و گفت: کشورمان در صادرات محصولات شوینده  به قزاقستان بعداز روسیه و ترکیه  ، سومین رتبه را داراست به طوری که طی هشت ماهه سال جاری ، یک هزار و ۶۸۱ هزار دلار محصولات شوینده به قزاقستان صادر کرده است.

وی در ادامه با اشاره به این که باید صادرکنندگان ایرانی تولیدات خود را با  استاندارد های جهانی و سلیقه بازار هماهنگ کنند افزود: همچنین در صورت رفع برخی موانع  تعرفه ای ، شرکت های ایرانی می توانند با رقبایی مثل روسیه رقابت کرده و امکان افزایش صادرات  شوینده ها تا سقف  ۱۰تا۱۵میلیون دلار  درسال را داشته باشند.

رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان، در پاسخ به این سوال که درحال حاضر وضعیت توسعه صادرات شوینده ها ازسوی شرکت های ایرانی به کشور قزاقستان چگونه است ؟ یادآور شد: باید شرکتهای ایرانی  به فاکتورهای بسیار مهمی همچون بسته بندی ،  بازاریابی و تبلیغات بیش از پیش اهمیت دهند و درراستای  افزایش سهم صادراتی خود در بازار این کشور، از ساز و کار های بازاریابی مستقیم ومستمر بطور عملی استفاده کنند.

گفتنی است، قزاقستان در سال ۲۰۱۶ در حدود ۱۱۵ میلیون دلار محصولات شوینده وارد کرده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا