صنعت، معدن، تجارتمعدن

نشست اقتصاددانان با مدیران فولاد مبارکه اصفهان

جمعی از اقتصاددانان، جامعه شناسان و روانشناسان به همراه مدیران ارشد بخش معدن کشور در یک تور خبری با حضور در مجتمع فولاد مبارکه اصفهان از این کارخانه دیدن کردند و با فعالیت های صنعتی و معدنی آن مجتمع آشنا شدند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، هدف از این برنامه که به همت خانه معدن ایران، روابط عمومی ایمیدرو و فولاد مبارکه برگزار شد، آشنایی اقتصاددانان با بخش های حقیقی اقتصاد و روند فعالیت در بنگاه های بزرگ اقتصادی از یک سو و نزدیک شدن تفکر مهندسی با تفکر اقتصاد کلان از سوی دیگر و رسیدن به ادبیاتی مشترک است.

این اقتصاددانان ابتدا در واحد تولید آهن اسفنجی حضور یافتند و با مشاهده فعالیت کوره های ذوب در جریان چگونگی تولید آهن اسفنجی قرار گرفتند. این گروه سپس از سالن نورد گرم و نحوه تولید شمش فولاد و تبدیل آن به ورق بازدید کردند.

در این برنامه محمدمهدی بهکیش، رئیس اتاق بازرگانی بین المللی، محمدرضا بهرامن، رئیس خانه معدن ایران، محمود گوهرین، عضو هیات مدیره خانه معدن ایران، جعفر خیرخواهان اقتصاددان و مولف کتاب های اقتصادی، پویا جبل عاملی، کارشناس پولی و بانکی، سمیه مردانه، مدرس دانشکده وزارت امور خارجه، علی دینی ترکمان، عضو هیات علمی موسسه مطالعات بازرگانی، رضا بوستانی، کارشناس پولی و بانکی، مهدی نصرتی، مدرس دانشگاه تربیت مدرس، علی اصغر سعیدی، عضو هیات علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، سیدمهدی حسینی، رئیس پیشین کمیته بازنگری قراردادهای نفتی، آیه کاتبی، دبیر پیشین کمیته بازنگری قراردادهای نفتی، مرتضی اسدی، عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی، علی فرحبخش، دبیر باشگاه اقتصاددانان روزنامه دنیای اقتصاد، حمید آذرمند، پژوهشگر اقتصادی و کارشناس اقتصاد معدن و اعضای آزمایشگاه علوم رفتاری دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف حضور داشتتند که با حضور در کارخانه فولاد مبارکه از نزدیک در جریان روند تولید فولاد از کنسانتره و گندله سنگ آهن تا انواع ورق های فولادی قرار گرفتند.

اقتصاددانان سرشناس کشور در سالن تولید ورق های گالوانیزه و رنگی نیز حاضر شده و ضمن آشنایی با روند تولید این محصول،‌ در جریان فرایند بسته بندی و ورود محصول به بازارهای داخلی و صادراتی قرار گرفتند.

جلسه با مدیر عامل

در ادامه، جلسه ای ۴ ساعته با موضوع نقش فولاد مبارکه در اقتصاد ایران با حضور بهرام سبحانی، مدیرعامل این شرکت برگزار شد که در آن مباحث کلان اقتصادی درباره نحوه تامین منابع مالی مورد نیاز فولاد مبارکه، نحوه حضور در بازارهای جهانی و صادراتی و زنجیره ارزش افزوده و مزیت های نسبی تولید فولاد در ایران مطرح شد.

خانه معدن ایران سال گذشته نیز با همکاری روابط عمومی ایمیدرو و مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو این اقتصاددانان را روانه معادن سنگ آهن یزد کرد تا آنان از نزدیک با روند اکتشاف و استخراج و فرآوری سنگ آهن آشنا شوند.

این گونه بازدیدها در آینده نیز ادامه خواهد داشت تا اقتصاددانان و جامعه شناسان کشور با فعالیت های مختلف معدنی و زنجیره ارزش افزوده آن آشنا شوند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا