صنعت، معدن، تجارت

شهاب‌خودرو ۶هزاراتوبوس نو جایگزین اتوبوس‌های آلاینده تهران می‌کند

معاون بازرگانی شهاب خودرو از جایگزینی ۶ هزار دستگاه اتوبوس برقی و سی ان جی سوز با ۴ هزار دستگاه اتوبوس دیزلی آلاینده خبر داد.

به گزارش بازرگانی آرمان اقتصادی، سیدامیرحسین مدنی درباره معرفی محصولات و فعالیت‌های جدید پارس خودرو در نمایشگاه حمل و نقل عمومی و خدمات شهری اظهار کرد: امسال شهاب خودرو غرفه خوبی در نمایشگاه حمل و نقل عمومی راه اندازی کرد و در این غرفه سه محصول جدید بخش حمل و نقل عمومی را معرفی و رونمایی کرد.

وی ادامه داد: اتوبوس دیزلی شهری یورو ۵ با استاندارد زیست محیطی BEV که از پاک ترین سوخت های روز دنیا به شمار می‌رود، اتوبوس سی ان جی سور با استاندارد یورو ۶ و ون ۱۴ نفره برقی از جدیدترین محصولاتی است که در این نمایشگاه به بازدیدکنندگان معرفی شدند.

معاون بازرگانی شرکت خودروسازی شهاب خودرو با اشاره به همکاری مشترک این شرکت با شرکت تولیدی بلاروسی افزود: محصول این همکاری مشترک، تولید اتوبوس برقی شهری در داخل کشور است که تعداد محدودی از آن اسفند ماه امسال به صورت پایلوت در خطوط سریع السیر تهران و مشهد استفاده شده و پس از تولید انبوه، به صورت گسترده در این دو شهر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه شهاب خودرو اخیرا با سازمان بهینه سازی مصرف سوخت قراراداد همکاری به امضا رسانده گفت: بر اساس این قرارداد ۴ هزار دستگاه اتوبوس فرسوده شهری دیزل از رده خارج شده و به جای آن ۴ هزار اتوبوس سی ان جی سوز و ۲ هزار دستگاه اتبوس برقی شهری جایزین می شود.

به گفته این کارشناس صنعت حمل و نقل، بر اساس این قرارداد، شرکت بهره بردار اتوبوس ها را از شهاب خودور خریداری کرده و به ازای هر کیلومتر تردد خودروهای نو، حدود ۱۵ سنت از سازمان بهره وری انرژی دریافت می کند. سرمایه گذار در این طرح، از محل صرفه جویی در مصرف سوخت فسیلی و و انرژی سیوینگ (بهره وری در مصرف سوخت) می تواند سرمایه خود را مستهلک کند.

این مقام ارشد شرکت خودروسازی شهاب خودرو همچنین از برنده شدن این شرکت در مناقصه تأمین ۶۰۰ دستگاه اتوبوس شهری در سوریه خبر داد و گفت: قرار است هزینه اجرای این پروژه از محل برقراری خط اعتباری میان دولت ایران و سوریه تأمین مالی شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا