بانک و بیمهطلا و ارز

افزایش محدودیت‌ استفاده از بیت‌‎کوین در کره‌جنوبی

محدودیت‌ استفاده از بیت کوین در کره جنوبی بیشتر می شود.

دولت کره‌جنوبی روز پنج‌شنبه اعلام کرد که قوانین جدیدی را برای تنظیم مقررات تجارت ارزهای دیجتال، در این کشور، اعمال خواهد کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از مهر، دولت کره‌جنوبی روز پنج‌شنبه اعلام کرد که قوانین جدیدی را برای تنظیم مقررات تجارت ارزهای دیجتال در این کشور، اعمال خواهد کرد.

دولت کره در بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت تا به حال چندین بار هشدار داده است که سکه‌های مجازی نمی‌توانند نقش ارزهای واقعی را ایفا کنند و از آنجایی‌که نوسانات شدیدی دارند، می‌توانند منجر به ضررهای بزرگی شوند.

در این بیانیه آمده است که قیمت‌های معامله ارزهای دیجیتال در بورس‌های کره‌جنوبی، نسبت به بورس‌های سایر کشورها بسیار بالاتر است. هرچند در این بیانیه اشاره دقیقی به مثال مشخصی نشده است.

در این بیانیه آمده است طبق قانونی که توسط وزارت دادگستری کره‌جنوبی پیشنهاد شده است، گام‌هایی برای ممنوعیت حساب‌های بی‌نام ارز دیجیتال برداشته خواهد شد و قوانین جدید به قانون‌گذار اجازه می‌دهد در صورت لزوم، بورس‌ سکه‌های مجازی را ببندند.

کره‌جنوبی قبلا برنامه‌های خود برای وضع مالیات بر درآمد تبادلات ارزهای دیجیتال را اعلام کرده بود تا با ریسک خیالی بودن بیش از حد آن، مقابله کند.

معروف‌ترین ارز دیجیتال جهان یعنی بیت‌کوین، در کره‌جنوبی بسیار محبوب است و مشارکت بسیار بالایی از خانم‌های خانه‌دار و دانش‌آموزان را به خود جلب کرده است.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا