ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

ثروتمندترین افراد جهان، یک تریلیون دلار پولدارتر شدند!

میزان ثروت ثروتمندترین افراد جهان به دنبال رکوردشکنی بازارهای سهام جهانی، در سال ۲۰۱۷ یک تریلیون دلار افزایش یافت که نسبت به سال ۲۰۱۶ رشد چهار برابری داشت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از بلومبرگ، رشد ۲۳ درصدی شاخص میلیاردرهای بلومبرگ که رتبه بندی روزانه ۵۰۰ نفر از ثروتمندترین افراد جهان است، با رشد ۲۰ درصدی شاخص “ام. اس. سی. آی. ورلد” و “استاندارد اند پورز ۵۰۰” مقایسه می‌شود.

جف بزوس، بنیان گذار فروشگاه اینرنتی آمازون، با ۳۴.۲ میلیارد دلار افزایش، بیشترین افزایش ثروت در سال ۲۰۱۷ را داشت و بالاتر از بیل گیتس- موسس شرکت مایکروسافت، در صدر ثروتمندترین فرد در جهان در ماه اکتبر ایستاد.

همچنین بخوانید

گیتس ۶۲ ساله که جایگاه ثروتمندترین فرد جهان را از ماه می سال ۲۰۱۳ در اختیار داشت، بیشتر ثروت خود را وقف امور خیریه کرده است که از جمله آنها می‌توان به تعهد ۴.۶ میلیارد دلاری او برای بنیاد خیریه “بیل و مالیندا گیتس” در اوت امسال اشاره کرد.

جف بزوس در حال حاضر دارای ۹۹.۶ میلیارد دلار ثروت خالص در مقایسه با ۹۱.۳ میلیارد دلار بیل گیتس است.

جورج سوروس نیز یکی دیگر از افرادی بوده که بخش زیادی از ثروت خود را بخشیده است. دفتر خانوادگی سوروس در اکتبر اعلام کرد وی طی سالیان اخیر، ۱۸ میلیارد دلار از ثروت خود را به موسسه خیریه جامعه باز بخشیده که باعث شده است وی در فهرست میلیاردرهای بلومبرگ با ۸ میلیارد دلار ثروت خالص در رتبه ۱۹۵ قرار گیرد.

تا پایان معاملات روز سه شنبه ۲۶ دسامبر، ۵۰۰ میلیاردر برتر جهان کنترل ۵.۳ تریلیون دلار از ثروت جهان را در اختیار داشته اند که در مقایسه با ۴.۴ تریلیون دلار در ۲۷ دسامبر ۲۰۱۶ افزایش داشته است.

۳۸ میلیاردر چینی فهرست بلومبرگ، ۱۷۷ میلیارد دلار معادل ۶۵ درصد به ثروت خود افزوده اند که  بیشترین مقدار افزایش در میان میلیاردرهای ۴۹ کشور فهرست است.

هوئی کا یان- بنیانگذار گروه ” چاینا اورگرند” توانست تا ثروت خود را ۲۵.۹ میلیارد دلار معادل ۳۵۰ درصد افزایش دهد و بعد از جف بزوس، بیشترین افزایش ثروت را داشته باشد.

ثروت ما هواتنگ- یکی از بنیان‌گذار سرویس پیام رسان “تن سنت هولدینگ” طی یک سال دو برابر شد و وی با ۴۱ میلیارد دلار ثروت در صدر ثروتمندترین افراد آسیایی قرار گرفت.

بنابر گزارش گروه “یو. بی. اس” و “پرایس واتر هاوس کوپرز”، شمار میلیاردرهای آسیایی برای نخستین بار از تعداد میلیاردرهای آمریکایی سبقت گرفته است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا