بانکبانک و بیمه

قرارداد فاینانس ۴ بانک ایرانی با اگزیم بانک روسیه منعقد شد

قرارداد فاینانس جدیدی بین بانک توسعه صادرات ایران وچند بانک ایرانی دیگر با اگزیم بانک روسیه به امضا رسید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مبلغ این قرارداد که به امضای دکتر علی صالح آبادی رسیده، بدون محدودیت و با توافق طرفین قابل استفاده است.
در این قرارداد که به امضای بانکهای توسعه صادرات ایران، سپه، پارسیان و پاسارگاد رسید، دوره ساخت ۳تا ۵ سال برای هر پروژه و دوره بازپرداخت هر پروژه ۱۰ سال تعیین شده است.
آقای دکتر علی صالح آبادی مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران در این خصوص یادداشتی را از محل برگزاری مراسم امضای این قرارداد ارسال داشتند که در ادامه می خوانید.

به نام خدا

بسیار خرسندم از اینکه امروز و در ادامه گسترش روابط بانکی بانک توسعه صادرات ایران در عرصه بین الملل، قرارداد فاینانس فیمابین بانک توسعه صادرات ایران وچند بانک ایرانی دیگر با اگزیم بانک روسیه به امضا می رسد.
پیش از این نیز بانک توسعه صادرات ایران در راستای تسهیل مبادلات تجاری بین المللی و کمک به فرایند تأمین مالی خارجی هدفمند در کشور، موفق به انعقاد قراردادهای فاینانس با اگزیم بانک کره جنوبی و سیتیک تراست چین و اوبر بانک اتریش شده که قطعا حائز اهمیت است، لیکن قراردادی که امروز درحوزه فاینانس با اگزیم بانک روسیه به امضا رسید، از منظر راهبردی و رویکرد دو کشور مبنی بر توسعه روزافزون روابط استراتژیک در حوزه های مختلف ازجمله اقتصادی، از اهمیت منحصر به فردی برخوردار است.
نگاهی به آمار مبادلات تجاری میان دو کشور طی چند سال اخیر به خوبی حکایت از این واقعیت دارد که راهبرد کلان و عزم دو کشور برای گسترش همکاری ها، در عرصه تجاری نیز نمود قابل توجهی داشته است، به نحوی که شاهد رشد چشمگیر حجم مراودات بازرگانی دو کشور طی سال های اخیر هستیم.
این میزان رشد، اگرچه بسیار امیدوارکننده است، اما با آنچه که مطلوب و شایسته ی ظرفیت های بالای دو کشور است، فاصله دارد؛ در همین راستا تسهیل و تقویت زیرساخت های موردنیاز برای گسترش روابط اقتصادی و توانمندسازی فعالان بخش خصوصی در ابعاد مختلف ازجمله مالی به منظور حضور پررنگ در بازارهای صادراتی دو کشور، بسیار اهمیت دارد.
انعقاد قرارداد فاینانس میان بانک توسعه صادرات ایران بانک های سپه، پارسیان و پاسارگاد با اگزیم بانک روسیه گام بسیار مهمی در همین راستا ارزیابی می شود که حاکی از عزم و اراده طرفین برای تقویت همکاری هاست. امید که شاهد گسترش روزافزون این همکاری ها باشیم.

همچنین بخوانید
علی صالح آبادی
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران

منبع
روابط عمومی بانک توسعه صادرات

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا