انرژی

افزایش تولید روس‌نفت به ۳۰ میلیون تن تا ۵ سال آینده

روس‌نفت تحت یک استراتژی پنج ساله جدید، تولید سالانه نفت خود را معادل ۳۰ میلیون تن نفت تا سال ۲۰۲۲ افزایش می‌دهد.

به گزارش آرمان اقتصادی، ایگور سچین، مدیرعامل روس‌نفت گفت: افزایش تولید به مدد پروژه‌های جدید در کردستان عراق، ونزوئلا و خرید باشنفت – رقیب روسی کوچکتر روس‌نفت – حاصل می‌شود و جریان نقدینگی را به میزان ۴۲۰ میلیارد روبل افزایش می‌دهد.

ایگور سچین گفت: این شرکت معادل ۲۸۱ میلیون تن نفت در سال ۲۰۱۷ تولید خواهد کرد که در مقایسه با سال گذشته ۶ درصد افزایش نشان می‌دهد. وی در ادامه افزود: روس‌نفت حفاری در پروژه جدید در دریای سیاه را که در آن به همراه شرکت انی ایتالیا کار می‌کند آغاز کرده است.

همچنین بخوانید

روسیه و عربستان سال گذشته توافقی را برای محدود کردن تولید جهانی نفت منعقد کردند و ماه گذشته این توافق را به منظور حمایت از قیمت‌ها تا پایان سال ۲۰۱۸ تمدید کردند. این توافق بیش از همه بر روس‌نفت به عنوان بزرگترین تولیدکننده روسیه تاثیر گذاشته است و پاول فدوروف، معاون اول روس‌نفت اخیرا اظهار کرده است که احتمال تمدید بیشتر کاهش تولید را منتفی نمی‌داند.

روس‌نفت بیش از هر شرکت نفت سهام عامی، نفت تولید می‌کند اما از نظر سرمایه بازار از رقیبان غربی خود مانند BP، شل و اکسون موبیل عقب‌تر است.

بر اساس گزارش فایننشیال تایمز، سچین با معرفی استراتژی پنج ساله جدید این شرکت تا سال ۲۰۲۲، گفت پروژه‌های جدید در دریای سیاه و ادامه توسعه فعالیت در ونزوئلا، کمک خواهد کرد سهم بازار این شرکت به میزان ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش پیدا کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا