امور زیربناییراه و ساختمان

افزایش سن ساختمان‌های کشور به صد سال/ بکارگیری مصالح نوین مقاومت ساختمان‌ها را در برابر زلزله افزایش می‌دهد

یک کارشناس صنعت ساختمان گفت: می‌توان با بکارگیری مصالح نوین سن ساختمان‌ها را در کشور تا صد سال افزایش داد و در برابر زلزله و آتش سوزی مقاوم کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، برزو افقهی با تاکید بر اجرای مبحث سوم مقررات ملی ساختمان در ساخت‌وسازهای کشور اظهار داشت: باید نسبت به استفاده از مصالح نوین ساختمانی اقدام کنیم و با توجه به سوانح اخیر از جمله آتش سوزی ساختمان پلاسکو استفاده از مصالح نوین و ضد حریق در صنعت ساختمانی کشورمان یک الزام است.

وی با بیان اینکه در دو شهر تهران و مشهد، شهرداری‌ها اخذ تاییدیه مقاومت ساختمان در برابر آتش سوزی را الزامی کرده‌اند، گفت: پس از وقوع سانحه ساختمان پلاسکو شاهد افزایش استفاده از مصالح نوین به ویژه مصالح ضد حریق در صنعت ساخت و ساز کشور هستیم.

افقهی ادامه داد: سبک سازی ساختمان‌ها بهترین روش برای مقابله با سوانح از جمله آتش سوزی و زمین لرزه است که باید با به کار بردن مصالح نوین در مقابل این سوانح مقاومت ساختمان‌ها را افزایش دهیم.

این کارشناس صنعت ساختمان با بیان اینکه یکی از نقاط ضعف صنعت ساختمان کشور عمر پایین آنها است، گفت: متاسفانه این نقطه ضعف باعث سودجویی برخی‌ها شده و اجرای مقررات ملی ساختمان مورد توجه قرار  نمی‌گیرد.

وی با انتقاد از روند ساخت و سازها در بازار مسکن کشور ادامه داد: عده‌ای فاقد تخصص‌های لازم وارد این صنعت شده‌اند و در برخی از ساخت و سازها شاهد استفاده از مصالح غیراستاندارد هستیم.

افقهی با اشاره به استفاده از مصالح جدید مانند اندودکچی پاششی سبک اظهار داشت: استفاده از مصالح نوین در ساخت و سازها می‌تواند مقاومت ساختمان را در برابر سوانح احتمالی از جمله زلزله افزایش دهد.

وی تاکید کرد:‌ وزن زیاد مصالح یکی از عوامل اصلی ساختمان‌ها است که می‌توان با تکنولوژی‌های سبک‌سازی جلوی این آسیب در صنعت ساختمان را گرفت و عمر ساختمان را به صد سال افزایش داد.

 

 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا