صنعت، معدن، تجارتمعدن

صدور دستورالعمل برنامه ۹گانه حقوق شهروندی و ۱۰گانه حجاب و عفاف در دستگاه های اجرایی

دستورالعمل برنامه ۹گانه صیانت از حقوق شهروندی به همراه برنامه ۱۰گانه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در دستگاه های اجرایی ابلاغ شد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، این دو دستورالعمل از سوی ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان وزارت کشور صادر شده و بخش حقوق شهروندی ویژه مدیران،‌ کارکنان و مراجعان است و بخش عفاف و حجاب،‌ کارکنان،‌ خانواده های آنان و مراجعان را در برمی گیرد.

در دستورالعمل حقوق شهروندی ابتدا به بخش هایی از صحیفه امام (ره) و توصیه به خدمتگذاری به مردم به ویژه اقشار ضعیف جامعه و نیز سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر خدمت رسانی عمیق و ماندگار مخصوصا افراد مستضعف اشاره شده است.

برنامه های ۹ گانه حقوق شهروندی از تعیین سیاست ها و راهبردها آغاز و به پایش و بررسی حقوق شهروندی منتهی می شود. موارد دیگر شامل آموزش و توانمندسازی مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی، اطلاع رسانی به شهروندان، پیشگیری از تضییع حقوق شهروندی، توسعه خدمات الکترونیک، روان سازی قوانین و مقررات، فضا سازی و تبلیغات محیطی و همچنین تشویق و ترغیب است.

برنامه ۱۰گانه عفاف و حجاب

برنامه های عفاف و حجاب شامل پایش و بررسی، تدوین و ترویج منشور عفاف و حجاب، آموزش و اقتاع سازی، خدمات فرهنگی، خدمات مشاوره ای، فضاسازی و تبلیغات، حمایت از آثار فرهنگی، تشویق و ترغیب، ارشاد و راهنمایی و در نهایت نظارت و ارزیابی بر رعایت عفاف و حجاب است.

نسخه کامل دستورالعمل حقوق شهروندی را اینجا مشاهده کنید.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا